Breaking

Saturday, May 14, 2011

Wow | Bangkai burung PELIK dijumpai di Iran

Wow.. aneh nieh burung pelik tidak di kenal pasti dijumpai di Iran, ce korang tengok betul-betul bangkai burung nieh macam burung ape?

Photobucket

Pelikkan siap bertaring lagi burung nieh

Gambar yang dikeluarkan oleh IRNA menunjukkan bangkai burung dinosaur seperti itu ditemui di barat laut Iran.Mayat burung aneh seperti dinosaur telah dilaporkan ditemui di dekat kota Meshginshahr di wilayah barat laut Iran Ardebil.

Penduduk tempatan mendapati makhluk bipedal berbulu, yang nampaknya telah mati beberapa hari yang lalu, di sebuah desa terpencil Meshginshahr.

Sebuah pasukan pegawai Iran Environment Protection Organization (EPO) dihantar ke kawasan tersebut untuk menyiasat apakah laporan itu benar.

Salah satu penduduk desa telah dilaporkan menyembunyikan bangkai tersebut dan pasukan EPO sedang cuba untuk menemuinya. Pasukan ini telah berjaya mendapatkan foto makhluk yang diambil oleh salah seorang penduduk tempatan.

Pasukan tersebut juga mendapati bukti dari penduduk tempatan dimana menyatakan burung tersebut tinggal di sebuah gua berhampiran.

Makhluk itu mempunyai tengkorak reptilia dengan gigi taring panjang dan geraham besar. Ini mempunyai tulang sayap kecil seperti burung yang terbang.

The Avifauna Iran merangkumi jumlah keseluruhan 527 spesies, tidak ada yang serupa dengan makhluk yang ditemui, namun penemuan keperluan ornitologi untuk mengesahkan tuntutan.

Para saintis percaya bahawa bukti fosil menunjukkan burung dan dinosaur bersama banyak ciri-ciri seperti tulang berongga, gastrolith dalam sistem pencernaan, sarang dan sifat.

Penemuan fosil Tyrannosaurus rex rangkaian tisunya juga menunjukkan bahawa dinosaur 68 juta tahun dan burung berkaitan erat satu sama lain.

Lihat lah video di bawah nieh



Wah ini burung bukan sebarang burung seperti double meaning Balas Maharaja Lawak...huhuu

Photobucket
Adbox