Breaking

Friday, May 20, 2011

GEMPAR! - GEREJA terbesar, termoden dan tercanggih, berkonsepkan FREEMASON di Malaysia

TAOTAUAJER - Pergh..sungguh tidak tao sangka, GEREJA terbesar, termoden dan tercanggih, di Malaysia. Bukan itu saja malah berkonsepkan FREEMASON la pulak!! Ini kah yang nak dikatakan agama Kristian sebagai agama rasmi malaysia??  

Nie gereja tersebut masih dalam proses pembinaan.


Photobucket

Tengok yang belum siap nieh pon da tau memang besar gile.. buat ape nak besar-besar??

Photobucket

Kalau korang nak tau, Gereja ini dibina berdekatan dengan BUKIT JALIL

Photobucket

Haa kat bawah nieh antara gambaran prototype gereja tersebut.

Kalau korang nak tau name banggunan ini adalah CCC. Ape tuh??
Okay CCC for CALVARY CONVENTION CENTRE

Photobucket

Ce korang tengok ..nampak macam ape agak-agak ??
Photobucket

Kalau korang nak tau banggunan yang cantik lagi canggih ini adalah berkonsepkan FREEMASON. Kalau korang nak tau , ce tengok gambar di bawah nie.


Photobucket

Okay skarang anda dah nampakkan !! Apakah rasionalnyer membina Gereja yang begitu besar dan canggih lagi mahal?? Harap-harap pembiayaan pembinaan gereja ini tidak melibatkan duit rakyat.

Kalau korang nak tau Gereja ini telah dibina dengan kos pembinaan yang mencecah kira-kira RM 100 juta ringgit. Boleh bayangkan tak kalau MASJID dibina dengan kos RM 100 juta ringgit. Jangan mimpi lah kalau nak buat masjid dengan harga yang sebegitu. Yang lagi tak boleh tahan, gereja ni siap ada 6 tingkat kesemuanya. Ade cafe, tempat kaunseling, library, tempat main bola keranjang, dan banyak lagi.

Tak korang rasa kah seperti sedikit demi sedikit menularnya gejala freemason di malaysia nieh, lagi-lagi isu agama. Malaysia adalah negara islam tapi ade gereja paling besar, paling moden dan paling canggih pulak tuh.

TAOTAUAJER : Kalau korang nak tau bukan nieh yang pertama binaan FREEMASON kat malaysia ade jer lagi yang lain sebeno nyer.  korang baca yang ini pulak

GEMPAR! - Senibina Putrajaya Berkonsepkan Freemanson (11 GAMBAR) - 
Adbox