Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

» » » » » Omg | Ikan phirana terbesar menjadikan buaya sebagai mangsanya
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Gambar dimana Ikan Pirana yang besar telah ditangkap

Ikan piranha ini berukuran besar bahkan terbesar di dunia. Oleh kerana ukurannya inilah sehingga ikan ini mampu menjadikan seekor buaya sebagai mangsa.

Giginya sangat tajam, berjumlah 32 batang. Panjang badannya 1,5 meter, beratnya sekitar 45 kilogram. Inilah piranha raksasa.

Ikan ini ditemui oleh Jeremy Wade, pembawa acara River Monsters show yang juga seorang pemancing berbangsa Inggeris. Dia melakukan ekspedisi ke sungai di Congo, Afrika.

Dengan gagah berani, Wade sempat mengambil foto dengan ikan ganas ini. Dia memegang badan ikan itu sambil mulutnya terbuka lebar memperlihatkan gigi-giginya yang runcing.
Ikan tigerfish raksasa ini dipercayai sebagai ikan air tawar yang lebih ganas dari piranha biasa. Giginya seukuran dengan hiu putih. Dia juga dikenali kerap menyerang manusia bahkan menjadikan buaya sebagai mangsa.
“Ikan ini punya gigitan yang sangat kuat dan boleh menjadikan mangsa apa pun yang seukuran dirinya, menyerang manusia, dan mencarik-carik buaya,” kata Wade.
“Ikan ini benar-benar berbahaya, kamu harus hati-hati, bila tidak dengan mudah kamu akan kehilangan jari, bahkan boleh lebih buruk lagi.”
Wade mengambil masa lapan hari untuk membawa ikan itu ke darat, tetapi kemudian melepaskannya kembali
.
----------------------------------
Sudah Baca? Jangan Lupa LIKE , Tweet atau Share artikel ini tanpa segan silu

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post