Breaking

Saturday, November 22, 2014

PELIK! - Penduduk Kampung Ini Minum Tahi Lembu dan Kambing Untuk Merawat Kanser

TAOTAUAJER - Penduduk kampung Jinshicun di Wilayah Hunan China telah menemui cara yang agak pelik sekali untuk mengekalkan kesihatan. Mereka sebenarnya sedang minum ramuan campuran tahi lembu kambing yang mereka fikir adalah penawar ajaib untuk merawat kanser dan penyakit-penyakit lain.


Penduduk kampung berkata, mereka terjumpa perubatan itu apabila seorang wanita tua tempatan menderita penyakit kanser telah bangun pada satu hari dengan permintaan pelik - dia menyuruh anaknya untuk mengumpul najis haiwan sebanyak mungkin. Anaknya dipatuhi, tanpa memikirkan kenapa ibunya menyuruh diab erbuat demikian.

"Saya telah disahkan menghidap kanser paru-paru Januari lalu dan walaupun telah keluar masuk hospital tiada rawatan yang mampu melawan penyakit itu" jelas Shuang Ma, berusia 66 tahun. "Dan kemudian saya telah bermimpi di mana satu suara memberitahu saya untuk mencampurkan tahi lembu dengan tahi kambing. Apabila saya bangun, saya mengarahkan anak saya melakukan apa yang saya mimpi dan dia pergi melakukannya juga. "

Ma mengeringkan semua tahi itu pada matahari dan dihancurkan membentuk serbuk. Kemudian dia menambah air pada serbuk itu dan meminum ramuan itu. Tidak lama kemudian, dia mendakwa bahawa dia 'berasa lebih baik'. Walaupun beliau tidak melakukan pemeriksaan di hospital untuk sebarang pengesahan atau susulan sejak dia mula mengambil ubat itu, penduduk kampung mempercayai penemuan rawatan dia itu.

Tidak lama kemudian semua penduduk kampung mahu mencuba penawar untuk diri mereka sendiri. Orang pertama yang lakukan adalah Xian Li berusia 40 tahun, yang menderita penyakit sakit puan. Selepas meminum ramuan tahi ajaib itu, beliau dilaporkan bertambah baik juga. "Selepas mendengar tentang bagaimana ia telah menyembuhkan Ma, saya mula minum ubat beliau dua kali sehari selama tiga bulan. Kini saya lebih baik" katanya.

Apabila semakin ramai penduduk kampung yang menggunakan ramuan ajai itu, Seorang doktor di China mendapati ianya tidak perlu untuk mengeluarkan amaran tentang bahaya ramuan itu. "Tahi Lembu dan kambing telah digunakan pada zaman purba China sebagai satu cara untuk mengepam keluar toksin dan haba," akui Liu Shaogui, seorang doktor di Universiti Perubatan Hunan China. "Walaubagaimanapun, mereka yang mencuba kaedah ini menghadapi risiko jangkitan bakteria dan parasit jika tahi tidak dirawat dengan betul."

Penduduk di China juga ada yang mengkritik ramuan penawar itu sehingga membuatkan semua penduduk kampung percaya kerana kejahilan mereka. "Berita yang sangat menyayat hati," tulis seorang pengguna. "Saya tidak boleh percaya bahawa pada abad ke-21 dan di negara yang merupakan ekonomi kedua terbesar di dunia, masih ada orang yang merawat kanser dengan cara sedemikian. Siapa yang sanggup minum ramuan sedemikian sekiranya seseorang mempunyai wang?"
Sumber: odditycentral.com


Adbox