Breaking

Sunday, September 28, 2014

OMG! - Wanita Cina Putus Sebelah Tangan Akibat Ditetak Peragut (6 GAMBAR)

TAOTAUAJER - Baru-baru ini tersebar beberapa gambar di aplikasi Whatsapp yang memaparkan gambar seorang wanita yang telah kehilangan tangan sebelah kanannya akibat di kelar oleh peragut.


Menurut deskripsi gambar tersebut, kejadian telah berlaku berdekatan stesen minyak Petron di Pasir Puteh, Kelantan. Kejadian dikatakan terjadi pada 27 September, 2 petang. Menurut sumber, mangsa adalah seorang pemilik kedai telur.

Selain itu, dinyatakan juga tangan wanita itu telah di tetak kerana peragut tersebut ingin mengambil gelang emas ditangan mangsa.

Memang gila betul perangai peragut nih. Tak ada perasaan belas kasihan langsung. Diharap pihak berkuasa berjaya menangkap si bangsat ini!



Kami memohon agar semua berhati-hati terutamanya bagi kaum wanita. Jika boleh, kurangkan membawa barangan yang boleh menarik perhatian peragut seperti barang kemas dan seumpamanya.

Sebolehnya, ketika berjalan di kawasan yang terdedah, pastikan anda tidak berjalan keseorangan. Lagi elok kalau yang temankan anda adalah seorang lelaki.  

Disini nak kongsikan Tips Elak Diragut
1. Jika berjalan kaki ikut arus kenderaan yang bertentangan supaya boleh nampak jika ada sebarang keadaaan yang mencurigakan.
2. Rapatkan beg ke badan dan pegang erat dengan kedua-dua tangan sekali gus menunjukkan tanda dalam keadaan berhati-hati.
3. Bawa dompet kecil yang diletakkan di dalam kocek ketika keluar berjalan-jalan.
4. Usah letak dompet atau beg tangan atas meja ketika makan di kedai.
5. Elak pakai barang kemas yang boleh dilihat dengan jelas oleh peragut.
6. Tidak sesuai diletakkan beg tangan dalam bakul motosikal.

TAOTAUAJER : Nampak tak betapa taksubnya kepada emas... tahu la harga emas mahal sekarang nie, boleh buat keuntungan dengan emas. Kepada makcik-makcik diluarsana jangan la nak tayang sangat emas di tangan atau leher tu.. silap-silap leher pon putus disebabkan emas.


Adbox