Breaking

Saturday, March 15, 2014

MISTERI MH370 - Terjawab, Najib Telah Mengesahkan Pesawat MH370 Telah .......

TAOTAUAJER - Sehingga kini telah lebih seminggu kehilangan pesawat MH370, habis lautan china selatan di teroka dan lautan barat di teroka untuk mencari sekiranya terdapat tanda-tanda pesawat tersebut terhempas. Kini setelah 8 hari operasi SAR, akhirnya pengumuman daripada Datuk Seri Najib menyatakan segalanya. Misteri MH370 Terjawab!


Perdana Menteri Sahkan MH370 Dilencongkan Dengan Sengaja. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib TUn Razak sebentar tadi mengesahkan kapal MH370 telah dilencongkan dengan sengaja ke laluan baru.

Walaupun tidak menyatakan secara tepat ia dirampas, tetapi beliau mengakui campur tangan secara sengaja telah menyebabkan kapal itu hilang daripada radar awam.

Beliau mengaku ia telah dengan sengaja diterbangkan pihak tertentu ke arah barat melintas semenanjung Malaysia.


Kata Najib, data memperlihatkan kapal masih di udara jam 8.11 pagi (perhubungan terakhir) walaupun ia sepatutnya sudah mendarat di Beijing pukul 6.30 pagi.


Beliau berkata, siasatan kini bertumpu kepada dua koridor 

KORIDOR UTARA di kawasan Kazakstan dan Thailand serta

KORIDOR SELATAN kawasan Indonesia dan laut selatan India 

Penyiasat merumuskan bahawa seorang atau lebih orang yang memiliki pengalaman menerbangkan kapal yang agak tinggi telah merampas (hijacked) kapal MH370, mematikan alatan komunikasi dan mengubah haluan kapal, menurut seorang pegawai Malaysia yang terbabit dalam siasatan itu, lapor Los Angeles Times dan Associated Press.

Tiada motif atau permintaan yang diketahui setakat ini dan tidak pasti secara tepat ke mana kapal berkenaan telah dibawa, kata pegawai berkenaan yang bercakap tanpa mendedahkan namanya kerana dia tidak dibenarkan bercakap kepada media.

Menurut pegawai berkenaan, rampasan kapal terbang bukan lagi setakat teori.

“Ia sudah tidak boleh disangkal,” katanya.

(BACA – Data Radar Memperlihatkan MH370 Berubah Haluan Lebih Dari Sekali)

Sementara itu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dijadual akan mengadakan satu sidang media khas sebentar lagi di KLIA.

Tidak diketahui apa kandungan sidang media berkenaan namun berkemungkinan untuk mengesahkan MH370 telah dirampas.

Beliau akan hanya membuat satu kenyataan dan dijangka tidak akan menjawab sebarang soalan media. Semua soalan perlu diajukan semasa sidang media jam 5.30 petang nanti.

Buat pertama kalinya, bilik media telah diarah untuk dikosongkan bagi tujuan keselamatan.

Dalam pada itu, seorang pramugari yang sepatutnya bertugas dalam penerbangan MH370 tetapi tidak hadir untuk berkerja telah ditahan oleh pihak berkuasa bagi membantu siasatan kehilangan pesawat itu.

Pesawat MH370 hilang dari radar kurang sejam selepas berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) menuju Beijing kira-kira pukul 12.41 pagi Sabtu. Ia dijadualkan tiba di Beijing pukul 6.30 pagi hari yang sama.

TAOTAUAJER : Tao pun dah agak dah... bayangkan berhari-hari pencarian namun tak jumpa-jumpa pun pesawat tersebut habis segala teknologi yang ada digunakan namun tidak dapat dikesan. Akhirnya 
PM sendiri sahkan pesawat tersebut telah di rampas dan sengaja dilencong ke laluan baru - Misteri TRAGEDI MH370


Adbox