Breaking

Thursday, October 25, 2012

Pembongkaran! - Ternyata Bumi Bergelap Pada 23, 24 dan 25 Disember hanyalah HOAX

TAOTAUAJER - Benarkah diamana pada hujung Disember tahun ini akan berlaku dunia kegelapan? sepertiman yang tao telah siarkan GEMPAR! - Bumi Akan Bergelap Pada 23, 24 dan 25 Disember ini . Mengikut pada khabar angin tersebut akan berlakunya penjajaran alam semesta pada tarik berikut? seperti mana Rumor sebelum ini yang mengatakan akan terjadi sesuatu pada tanggal 15 Ramadhan 1433, yang mana sudah berlalu tanpa apa apa kejadian pun. 

kredit gambar : http://cikgumanstation.blogspot.com
Apakah kejadian "Penjajaran Alam Semestar" ini benar-benar kan berlaku ? apa yang dinyatakan adalah kononnya pada 23, 24 dan 25 Disember tahun ini (2012), dunia akan berada dalam kegelapan dan tidak akan terjadi kiamat. 

Tao sendiri juga telah membuat beberapa kajian terhadap info ini tetapi tiada kenyataan yang sahih di keluarkan oleh pihak NASA dan beberapa blog dan web terkemuka tentang alam semestar tidak mengeluarkan pasal artikel berkaitan "Bumi bakal menghadapi kegelapan selama 3 hari" dan bumi akan beralih ke Dimensi lain. 

Apakah yang berlaku pada alam semestar pada 23,24dan25 Disember nanti? Okay korang lihat gambar di bawah ini....

 

Formasi pergerakan planet-planet di sistem suria kita dari 23, 24 , dan 25 December 2012 menunjukkan tiada sebarang penjajaran planet yang berlaku. 

Seperti gambar diatas, terlihat bahwa antara Mercury, Venus dan Bumi tidak ada tanda-tanda sejajar yang dapat membuatkan bumi menjadi gelap. Sedangkan planet yang lain tidak diperhitungkan karana berada dibelakang bumi terhadap matahari.

Okay tadi adalah bukti pertama dimana kejadian tentang bumi bergelap pada 23 hingga 25 Desember 2012 karana penjajaran alam semesta adalah Hoax.

Selain itu, tao ada menjumpai pembongkaran sebenar tentang kejadian ini, terdapat 2 sumber web yang kukuh tentang  "NASA Predicts Total Blackout in December 2012" iaitu di laman urbanlegends dan juga hoax-slayer.

Menurut hoax-slayer

NASA has made no such prediction. Nor has any other credible scientific organization anywhere else in the world.

In what is apparently an utterly lame attempt to make its outlandish claims seem more believable, the message links to a video featuring NASA administrator Charles F. Bolden, Jr. In the video, Bolden does talk about family preparedness but makes no mention of planetary blackouts, universe alignments or even shifts to the zero dimension. The video can be seen in its original context on the NASA website.

And, for the record, there is no mention of such an impending blackout anywhere on the NASA website. Nor are there any reports about it on any credible news or scientific websites.

Perhaps who ever penned this peice of nonsense to begin with meant it as just a leg pull. A really bad science fiction writer perhaps? And a master of understatement? The messages predicts a catastrophic, utterly world changing event but ends with a casual warning to avoid traveling in December! But whatever its motivation, submissions and comments indicate that the message is nevertheless causing fear and anxiety among at least a few of the more wide-eyed among us.



Menurut urbanlegends

Dimana dilaman tersebut menyatakan penyebaran tentang artikel yang di keluarkan oleh NASA tersebut satu penipuan dan telah belaku semenjak bulan April yang lalu.

Analisis yang telah dibuat oleh Urbanlegends:

False. NASA has predicted no such thing. Indeed, the phrases used above — "total blackout of planet," "alignment of the universe," "shift from the current third dimension to zero dimension," etc. — are not only undefined, but meaningless. It's pseudo-scientific nonsense.

To give our unknown author(s) the benefit of the doubt, the "alignment" to which they refer is probably the passing of the sun, as seen from earth, in front of the approximate center of our galaxy on Dec. 21, 2012 (the winter solstice in the northern hemisphere). That's really going to happen. The thing is, it happens every year at the exact same time and portends nothing whatsoever in terms of earthly events, good or ill, given that the galactic center is some 28,000 light years (165,000 trillion miles) away.

Granted, it so happens there's a super-massive black hole at the center of our galaxy, and as everyone knows black holes are mysterious and scary, prompting purveyors of 2012 doomsday scenarios to speculate that the aforementioned celestial event may in fact wreak physical havoc here on earth. But again, we're talking about a cosmic entity unimaginably far from earth, and a celestial alignment that occurs every year like clockwork and has throughout all human existence.



*UPDATES! - Angkasa juga telah mengeluarkan kenyataan terhadapa fenomena ini... [LINK]


TAOTAUAJER : Nampak nyer kejadian bumi bakal bergelap yang dikatakan sebagai "Penjajaran Alam Semestar" ini adalah HOAX belaka. Kita tidak boleh nak percaya sangat pasal hal ini, mungkin disaja reka oleh seseorang bagi manusia menjadi panik.Walauapa pun yang berlaku kita haruslah kuatkan keimanan semoga kita lebih bersedia walauapa pun yang berlaku. - Koleksi Pembongkaran Hoax


 SEBARKAN UNTUK KEBAIKAN BERSAMA !

SERIUS! - Jangan percaya kiamat pada 21/12/12 - HOT!
Adbox