Breaking

Sunday, September 2, 2012

TAUTAK? - Kenapa Spender Lelaki Dijual Dalam Kotak tapi Spender Wanita Dijual Berselerak?

TAOTAUAJER - Kenapa ‘Spender’ Lelaki Dijual Dalam Kotak dan Kenapa “Spender” Wanita Dijual Berselerak? mungkin ade yang perasan dan ade yang tak perasa akan fenomena ini di mana-mana Shopping Mall. Pernak tak korang tengok seluar dalam lelaki yang di jual tergantung-gantung?


Persoalan nyer kenapa ‘Spender’ Lelaki Dijual Dalam Kotak?

Kenapa seluar dalam lelaki biasanya dijual dalam kotak sedangkan panties perempuan pulak selalunya dijual longgok, berlipat atau bergantung?

Jom ketahuinya di sini...

Pertama sekali jom kita tengok macam mana orang perempuan memilih seluar dalam:

SITUASI PERTAMA : Situasi wania membeli seluar dalam

  


SITUASI KEDUA : Situasi sang lelaki membeli seluar dalam



Sama ada logik akal ataupun tidak, anda perlu menerima hakikat bahawa itulah jawapannya, okay?

Okay ini ada lagi beberapa jawapan mengikut kepada beberapa faktor kenapa seluar dalam lelaki biasanya dijual dalam kotak sedangkan panties perempuan pulak selalunya dijual longgok, berlipat atau bergantung?

1. Marketing Strategy

- Jika seluar dalam lelaki dijual secara berselerak, lelaki akan membeli sehelai sahaja. Ini kerana sepasang seluar dalam sudah mencukupi bagi lelaki (Hahaha). Kalau dijual sekotak, nak tak nak mereka kena beli 5 helai dengan harga 5 helai.

- Jika seluar dalam wanita dijual dalam kotak, perempuan akan beli sekotak sahaja kerana satu kotak ada pelbagai pilihan warna. Tetapi jika dijual berselerak, wanita mempunyai skop pilihan yang amat luas dan merasa 5 helai pun belum tentu cukup.

2. Memilih

- Wanita lebih suka memilih sebelum membeli. Manakala lelaki terus beli dengan hanya melihat saiz yang tertera di kotak.

3. Warna & Ciri-Ciri Seluar Dalam

- Selain dari warna, tiada apa ciri-ciri seluar dalam yang hendak diambil kira oleh kaum lelaki.

- Jika seluar dalam wanita diletakkan dalam kotak, habis semua kotak akan dibuka dan ini akan mendatangkan amarah pada tauke kedai.

4. Pemalu

- Sebenarnya kaum lelaki adalah pemalu. Jadi kotak itu melambangkan bahawa lelaki mempunyai sifat malu yang amat tinggi berbanding wanita? (Huh? Boleh terima ke?)


TAOTAUAJER : Betul kan ape yang berlaku di atas nie. Siapa yang selalu join perempuan membeli barangan ini pasti korang akan dapat lihat fenomena seperti ini ^^

Adbox