Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

» » » » » » » OMG! - Di Restoran Ini Pengunjung Tertipu Makan Daging Manusia
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

TAOTAUAJER - Tak disangka, ternyata daging yang disajikan sebuah restoran kepada pelanggan di  Anambra, Nigeria ternyata bukanlah daging lembu atau kambing tetapi adalah daging manusia.


Namun pada akhirnya, restoran para kanibali ini mulai diketahui polis hasil daripada laporan orang ramai. Berbekal laporan tersebut, polis Anambra pun segera menyergah restoran paling ter-ekstrem di dunia itu.

Dan benar saja, seaktu di geledah, polis menemukan dua kepala manusia segar yang masih berdarah tersusun beserta longgokan potongan daging dan tulang belulang manusia. Setelah mendapatkan bukti itu, polis kemudian menangkap belasan orang termasuk pemilik restoran.

Bukan hanya barang bukti bahagian anggota tubuh manusia yang ditemukan, kerana polis juga menemukan sejumlah senjata api pelbagai jenis , termasuk senapang AK 47  milik belasan lelaki tersebut.

Entah bagaimana mereka boleh nekat menjual daging manusia untuk disajikan kepada pengunjung restorannya. Namun moduspoerandi kanibalisme ini telah menyebabkan banyak pengunjung restoran itu tertipu. Pasukan polis setempat mengatakan, restoran tersebut menawarkan harga sangat tinggi untuk jenis menu daging manusia, terutama menu kepala manusia panggang.

Seorang paderi mengaku pernahmakan daging di restoran tersebut. Alangkah mengejutkan apabila mendengar restoran itu ternyata dalam menu-menunya menyajikan daging manusia.

"Setelah makan saya harus membayar daging itu dengan harga 700 naira. Saya sangat terkejut. Saya tidak tahu daging yang sangat mahal itu adalah daging manusia," kata paderi yang tak disebutkan namanya itu.

"Apa yang terjadi di negeri ini? Cuba bayangkan manusia menjual daging manusia lainnya untuk dimakan? Saya cemas dengan manusia di belahan dunia ini,"katanya.

Seorang penduduk setempat mengaku sering melihat orang-orang mencurigakan berada di restoran itu.

"Jadi saya tak pelik jika polis menemukan hal mengerikan di sana,"kata penduduk itu.

Kanibalisme kadang - kadang dilaporkan muncul di Nigeria . Namun demikian , kes ini adalah yang pertama kalinya berlaku di sebuah restoran yang menjual hidangan daging manusia .

TAOTAUAJER : Giller dahsyat ada jugak cara macam nie nak kaut keuntungan yang banyak daripada hidangan daging manusia. Tah manusia mana-mana tah yang di culik dan dijadikan makanan, apalah nak jadi kat dunia ni. - Koleksi OMG!


.
----------------------------------
Sudah Baca? Jangan Lupa LIKE , Tweet atau Share artikel ini tanpa segan silu

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post