Breaking

Tuesday, June 5, 2012

SUBHANALLAH! - Pantai unik tanpa lautan di Spanyol (6 GAMBAR)

TAOTAUAJER - Sebuah pantai pasti nyer memiliki hamparan laut yang luas. Biasanya, orang datang ke pantai untuk bermain air dan menikmati ombak. Tapi ada pantai berbeza dari lain-lain pantai di dunia ini dimana terdapat satu pantai yang berada di salah satu bandar kecil di Spanyol.


Pantai ini bernama Playa de Gulpiyuri atau sering juga disebut Pantai Gulpiyuri. Pantai ini terletak di sebuah pantai kecil dekat dengan pinggir pantai sebelah utara Spanyol, dekat dengan Llames.

Jom kita lihat lagi gambar-gambar  Pantai Gulpiyuri di bawah ini...

Sebenarnya pantai ini hanya berjarak 100 meter dari laut, tapi dihalang oleh bukit dengan gua-gua di bawahnya sehingga air dari Bay of Biscay atau pantai Biscay masih dapat masuk ke Pantai Gulpiyuri ini.


 Di antara kawasan pantai dan laut dipisahkan oleh sebuah gua. Keluasan pantai tersebut hanyalah kira-kira 40 meter dan anda kan merasai ombak seperti biasa dari air yang mengalir masuk melalui gua tersebut.





SUMBER : Amusingplanet

TAOTAUAJER : Situasi di pantai tu kalau kita lihat memang unik dimana biasanya bila kita kepantai pastinyer permandangan lautan luas terbentang tapi ini kita dapat lihat batu-batuan dan yang bestnyer air tersebut kekal jernih. Betapa hebatnya kuasa ciptaan tuhan yang terlintas di fikiran kita ada tempat sebegini. - Koleksi Panorama Dunia


Adbox