Breaking

Saturday, October 1, 2011

TAU TAK | 7 kelebihan orang bodoh

TAOTAUAJER - Bill Gates (Microsoft), Dell, Henry (Ford), Thomas Alfa Edison etc.., Adalah orang-orang Bodoh yang kaya. Ribuan orang-orang pintar bekerja untuk mereka. Dan puluhan ribu jiwa keluarga orang pintar bergantung harap pada orang bodoh. Anda tahukah ape kelebihan orang bodoh nie??? hrmm..


1. Orang bodoh sukar untuk mendapat kerja... jadi dia bersenang lenang mencari apa saja pekerjaan untuk sesuap nasi. Orang pandai memerah otak untuk mendapat ijazah supaya senang mendapat kerja

2. Orang bodoh selalu melakukan kesalahan, maka dia mengambil orang pintar yang tidak pernah salah untuk memperbaiki yang kesalahannya. Sebenarnya orang bodoh memerintahkan orang pintar untuk mengikut kehendak orang bodoh.

3. Orang pintar berusaha mendapatkan ijazah untuk mendapatkan kerja. Orang bodoh berfikir mendapatkan wang untuk membayar gaji dan ijazah orang pintar.

4. Orang bodoh tidak tahu menulis dan mengira, maka disuruh orang pintar untuk membuatnya.

5. Orang bodoh hanya berfikir pendek untuk memutuskan sesuatu, Sebaliknya orang pintar berfikir panjang untuk kejayaan bosnya orang b0doh

6. Waktu bisnes orang bodoh maju, orang pintar akan menghabiskan waktu bekerja keras untuk mendapat bonus, sementara orang bodoh menghabiskan waktu bercuti dan bersenang-lenang dengan keluarganya.

7. Mata orang bodoh akan mencari apa saja yang boleh dijadikan duit. Mata orang pintar selalu mencari perkerjaan dan pangkat dari orang bodoh.

Santai relex-relex Ajer


* Korang rasa post nih best? Jom BUSUK kan Bill Gates klik nih Photobucket



Photobucket
Adbox