Breaking

Friday, October 21, 2011

GEMPAR! Yue Yue budak malang di sahkan telah meninggal dunia JUMAAT

TAOTAUAJER - Kes insiden yang paling kontroversi budak 2 tahun kena langgar dengan van dan lori , nasib budak tersebut iaitu Yue-Yue dengan rasmi telah meninggal dunia pada hari Jumaat seminggu selepas kejadian trajis tersebut.


Budak dua tahun dengan kejam di langgar dan digilis oleh pemandu van yang memandu sambil menggunakani telefon bimbit dan 18 orang yang lain yang buat tak tau ketika kejadian , telah di sahkan meninggal dunia pada awal pagi Jumaat.

Wang-Yue "YueYue" meninggal dunia awal hari Jumaat di Hospital Besar Daerah Tentera Guangzhou. Punca kematiannya disebabkan kegagalan otak dan organ. "Kecederaan beliau telah terlalu teruk dan rawatan yang diberi telah tiada kesan," pengarah unit penjagaan intensif Su Lei kepada pemberita.

Dengan kejadian ini telah mencerminkan china sebagai negara yang kejam dan di tak bermoral. Sehinggakan ramai orang mencemuh akan ketidak perihatinan dan kemanusiaan terhadap kanal-kanak yang dilanggar pada kejadian tersebut.

Rakyat China mendakwa tidak mahu menolong dan pemandu van tersebut juga mahu membunuh kanak-kanak tersebut sejurus selepas di langgar atas dasar "culture & what they have practice in China." korang boleh baca Kenapa tiada sesiapa membantu budak 2 tahun yang digilis di China?

Chen Xianmei ,seorang pemungut sampah di Selatan China yang menyelamatkan seorang kanak-kanak yang dibiarkan selepas terlibat dalam kemalangan langgar lari, menerima ganjaran kira-kira RM10,000 daripada kerajaan tempatan.

Lagi satu sikap yang agak melampau terdapat segelintir masyarakat china yang mendakwa Makcik tua yang tampil membantu Yue Yue dituduh berbuat demikian kerana mahu popular....manusia oh manusia!


Semoga Yue Yue di tempatkan ke syurga , syurga?

Insya Allah. budak2 terlepas drpd dosa. Selagi seseorang itu belum baligh, maka dia tidak terikat dengan apa-apa hukum lagi, walaupun mak ayah mereka adalah kafir laknatullah.
#trimas atas komen Ahmad Amsyar
pada page taotauajer



Adbox