Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

» » » » » Wow |Foto Menakjubkan hujung Pelangi di Jalan Raya
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

TAOTAUAJER - Ternyata di hujung pelangi tiada periuk berisi emas, kata orang la. Seorang penumpang berjaya mengabadikan gambar menakjubkan dari sebuah pelangi sewaktu sedang memandu di jalan raya.

Inil lah Fenoena yang pelik tentang pelangi, sebelum nih ade jugak tentang pelangi senyum..tu pun pelik jugak dan pelang bulat juga.

Mesti korang pon tak penah lihat kejadian macam nih kan, pelangi berpenghujung di Jalan raya.

Ia berhasil mendapatkan foto hujung pelangi yang muncul dan mendarat di jalur tengah jalan raya, hanya beberapa meter di depan kereta yang dipandunyer

Menurut legenda, di hujung pelangi ada pot emas yang disembunyikan oleh leprechaun (sejenis mahluk mitos).

Pelangi mempunyai erti berbeza-beza dalam banyak mitologi dan budaya dunia. Dalam mitologi Yunani-Romawi, pelangi dianggap adalah sebuah jalan yang dibuat oleh seorang utusan antara Bumi dan Surga.

Sedangkan di Cina, pelangi adalah celah langit yang disegel oleh dewi Nuwa menggunakan batu dari lima warna yang berbeza. Dan bagi orang Nasrani, pelangi adalah janji dari Allah bahwa ia tidak akan lagi menghancurkan dunia dengan banjir.



Photobucket
SUMBER | dailymail .
----------------------------------
Sudah Baca? Jangan Lupa LIKE , Tweet atau Share artikel ini tanpa segan silu

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post