Breaking

Thursday, March 31, 2011

OMG gempar | Kali ini Fenomena Ratusan Starfish mati terdampar di Pantai UK

TAOTAUAJER - Apakah agaknya yang sedang berlaku dengan dunia ini.. pada sebelum ini dalam beberapa bulan yang lepas heboh dengan berita kematian beratusan ribu burung, ikan dan haiwan lain membuatkan para saintis kebingungan. Kematian ikan massal yang misterius terjadi di Pantai Redondo, Carlifonia, Amerika.

Kini peristiwa seperti itu berlaku lagi, tetapi kali ini Tapak sulaiman ( starfish ). Dimana ratusan starfish kelihatan terdampar di Pantai Welsh Utara UK dan selepas itu ditemui di Talybont, antara Harlech dan Barmounth di Gwynedd.

Banyaknyer Patrick..huhu

Barry Davies, pegawai maritim berkata :
" it is common for starfish to be washed ashore during spring tides but it was not clear why they had migrated so far up the shoreline."

Kebiasaanya starfish - yang ditemui di sekitar pantai Inggeris - memakan kerang dan udang-udangan lain dan sementara tidak ada alasan yang jelas mengapa starfish tersebut berhijrah sejauh sepanjang pantai, ia merasa satu alasan boleh menjadi kekurangan makanan. Tubuh bintang laut yang tidak berbahaya dan mungkin akan dimakan oleh burung camar (BBC).

Ape ye agak-agaknye penyebab banyak dan secara tiba-tiba tapak sulaiman ini mati ?? Adakah disebabkan oleh laut yang tercemar dengan Radioaktif kesan dari Gempa bumi yang meranapkan Reaktor Nuklear di Jepun.

Photobucket
SUMBER | CNN
Adbox