Breaking

Thursday, May 8, 2014

SUBHANALLAH! - Keajaiban Teluk Alaska Pertembungan 2 Laut Tidak Bercampur (6 GAMBAR)

TAOTAUAJER - Sempadan laut di perairan Alaska menjadi perkara yang luar biasa kerana kedua-dua bahagian air tawar dan air masin bertembung mewujudkan seolah-olah ia tidak bercampur di tengah laut di teluk Alaska. Terdapat buih-buih yang terhasil dari pertembungan air itu.


Ini adalah satu contoh Halocline, yang disebabkan oleh kecerunan yang kukuh, dimana tahap kemasinan menegak dalam badan air. Walaubagaimanapun, beberapa orang telah mengulas bahawa Halocline adalah lebih daripada fenomena mendatar dan ini berorientasikan yang lebih menegak.


Apa yang anda lihat adalah hasil daripada glasier lebur yang terdiri daripada air tawar dan laut yang mempunyai peratusan garam yang lebih tinggi menyebabkan kedua-dua badan-badan air mempunyai ketumpatan yang berbeza dan dengan itu membuatkannya lebih sukar untuk bercampur. Pada akhirnya ia akan bercampur dalam masa yang cukupi. Bagaimanapun, penggabungan lautan adalah salah satu peristiwa alam semula jadi yang sangat hebat.


Sama- sama kita saksikan rakaman video keajaiban teluk alaska dimana pertembungan dua lautan yang tidak bercampur di bawah ini..

Miracle of Quran ~ Allah says in Quran:"And it is He Who has let free the two seas (kinds of water), one palatable and sweet, and the other salt and bitter, and He has set a barrier and a complete partition between them."[Al-Quran, Surat Al-Furqan 25, Verse 53]
Posted by Koleksi Menarik Kehebatan Keajaiban Keindahan Kuasa Allah on Tuesday, 18 August 2015

TAOTAUAJER : "Dan Dialah yang membiarkan dua laut mengalir (berdampingan) ; yang ini tawar lagi segar dan yang lain masin lagi pahit; dan Dia jadikan antara keduanya dinding dan batas yang menghalangi." (Al Qur'an, Al Furqan:53)

Adbox