Breaking

Thursday, March 1, 2012

Wow! - Microsoft memperkenalkan Windows 8 (8 Gambar)

TAOTAUAJER - Microsoft baru-baru ini telah melancarkan windows terbaru mereka dengan sentuhan yang sangat berbeza dengan apa yang windows kita ada buat masa ini. Windows 8 satu revolusi baru yang korang patut cuba pada masa akan datang.



Syarikat perisian terbesar di dunia dan pengulas awam diberi rasa pertama mereka menggunakan Revolusi sistem operasi terbaru Windows 8 semalam.

Windows 8 menampilkan blok atau 'jubin' @ tiles yang boleh bergerak di sekitar skrin dan dimanfaatkan untuk pergi terus ke dalam aplikasi. ( ibarat macam icon la, lebih senang tao sebut tiles yer dalam nieh )


Windows 8

Pada tiles tersebut akan mengupdates segala aplikasi setiap masa , contoh nyer jika anda mempunyai e-mel, mesej suara atau pemberitahuan Facebook sepintas lalu
.


The free trail of the operating system will be available today after an official launch event. There is no official release date yet for the new tablet-friendly operating system

Apa yang kita dapat lihat dapah Skrin kekunci window terbaru ', ia menunjukkan nombor e-mel dan mesej-mesej terbaru.

Kalau korang nak tau, Windows 8 akan Run pada tablet serta desktop dan Windows 8 juga bersesuaian untuk komputer riba, mahupun ultrabook yang semakin popular pada masa kini. Windows 8 juga turut sama menggunakan penjuru dalam memudahkan navigasi, dimana anda hanya perlu mengerakkan tetikus ke penjuru kiri bawah untuk kembali ke skrin utama. Jikalau ia digerakkan ke penjuru kanan bawah, ia akan zoom skrin anda. Anda juga boleh melihat aplikasi yang sedang dibuka dan memilih aplikasi kegemaran anda dengan mengerakkan tetikus ke bahagian penjuru kiri atas.

Windows 8 Consumer Preview dipaparkan Semasa pembentangan di Kongres Mobile World Congress di Barcelona, ​​Sepanyol
Selain itu Microsoft juga melancarkan online 'Windows Store' untuk memudahkan pengguna mencari aplikasi terbaru untuk windows 8 ini yang lebih kurang seupa dengan Apple;s App Store dan juga Android Markets.


Link Download Windows 8 Consumer Preview Free Download ISO images [SINI]


President of Windows and Windows Live Division Steven Sinofsky demonstrates new features of Windows 8 in Barcelona

Presiden Windows dan Windows Live Steven Sinofsky Bahagian menunjukkan ciri-ciri baru Windows 8 di Barcelona

Selain itu Microsoft juga melancarkan online 'Windows Store' untuk memudahkan pengguna mencari aplikasi terbaru untuk windows 8 ini yang lebih kurang serupa dengan Apple;s App Store dan juga Android Markets.

Microsoft will launch an online 'Windows Store' selling apps, in a similar vein to Apple's App Store

The new Windows 8 Consumer Preview is displayed during a presentation at the Mobile World Congress in Barcelona, Spain



Apa kata korang tengokkan video Preview di bawah ini... super owsem !



Ingin tahu lebih detail sila ke Amanz.my

tao terasa teruja pulak nak pakai windows 8 ^^

SUMBER | Dailymail, Amanz



Adbox