Breaking

Wednesday, December 21, 2011

Fakta! - 10 Fakta Gila dan Unik Tentang Kim Jong il Pemimpin Korea Utara


TAOTAUAJER - Menggemparkan Kim Jong II Pemimpin Korea Utara Meninggal Dunia. Seluruh rakyatnya menangisi akan pemergian pemimpin berikut. Disini tao nak kongsikan kepada korang 10 Fakta Gila dan Unik Tentang Kim Jong il Pemimpin Korea Utara.


Berikut adalah 10 "fakta" mengenai Kim Jong Il, seperti yang dilaporkan oleh media.

10. Memiliki kelahiran Mistik Supernatural


Ter “Fakta”: Kim Jong Il Dikatakankan Memiliki Kelahiran Mistik Supernatural

Menurut sejarah sastera Korea Utara, Kim Jong Il dilahirkan di kabin log di dalam pangkalan rahsia di atas gunung yang paling suci Korea, Gunung. Paekdu. Dikatakan dalam sejarah sono, sewaktu Kim Jong lahir, bintang yang cerah menerangi langit, musim serta-merta berubah dari musim sejuk kepada musim bunga, dan pelangi muncul.

Ini bercanggah dengan faktanya barat, sejarah yang sebenarnya menuliskan bahwa beliau yang menyatakan diktator tersebut dilahirkan di kem gerila di Rusia, manakala bapanya melarikan diri dari Jepun.



9. Trend Fesyen


Ter "Fakta": Di propagandakan di negaranya bahawa Kim Jong adalah ikon trendsetter Fashion dunia

Menurut akhbar Korea Utara "Rodong Sinmun", gaya ikon Kim Jong Il telah menjadi satu fenomena global. Melihat diilhamkan daripada zip beliau sehingga jubah kuning dengan seluar padanan telah merebak di seluruh dunia, satu bukti yang jelas untuk imej yang cemerlang dan berpengaruh.

Katanya, gaya berpakaiannya telah menyebar keseluruh dunia dan diikuti oleh banyak fashion didunia.


8. Dicintai oleh seluruh dunia


Ter "Fakta": Seluruh Dunia mencintai dia

Mengikut negeri-media tempatan, Jong Il Kimg adalah negarawan yang paling menonjol di dunia ini, dan rakyat di negara-negara seluruh planet lebih meraikan hari lahirnya dengan filem-filem dan festival.

Pada hakikatnya, kebanyakan negara-negara yang keliru dengan keputusan dasar tidak menentu beliau ke atas isu-isu penting seperti program nuklear N. Korea.

7. Dia mencipta hamburger



Ter "Fakta": Kim Jong Il Pencipta Hamburger "roti berganda dengan daging"

Sejak pengaruh amerika di larang di negeri komunis kecil itu, si Kim Jong Il punya idea cemerlang. Kim Jong Il tidak mempunyai pilihan tetapi untuk mewujudkan beberapa baru bukan Barat makanan dengan sendiri. Harian surat kabar korea, Minju Joson melaporkan bahawa Kim Jong Il mencipta sandwic baru yang dipanggil "roti ganda dengan daging" dalam usaha untuk memberikan" kualiti "makanan kepada pelajar-pelajar universiti. Beliau kemudiannya membina sebuah kilang yang mampu mengeluaran hamburger secara besar-besaran untuk memberi makan kepada pelajar dan guru-gurunya, walaupun pada hakikatnya berita ini berlawanan dengan fakta bahawa majoriti rakyatnya berperang melawan kelaparan SETIAP HARI.


6. Pemain golf terbaik dalam sejarah semulajadi

Ter "Fakta": Kim Jong Il adalah Golfer paling natural dalam sejarah manusia diplanet ini.

Pada tahun 1994, dilaporkan oleh media Pyongyang bahawa Kim Jong Il memukul 38 bawah par pada peraturan 18 lubang padang golf - termasuk "5 holes in one! " Itu skor 25 pukulan lebih baik daripada pusingan yang terbaik dalam sejarah, dan dibuat apa yang lebih menakjubkan oleh fakta bahawa ini adalah kali pertama beliau bermain sukan itu.
Diberitakan juga bahwa Kim Jong Il, secara rutin selalu memukul 3-4 hole in one pada setiap pusingan dia main golf.



5. Ketagihan


Ter "Fakta": Jika dia mendapat ketagihan dadah, orang lain perlu juga

Menurut buku yang ditulis oleh salah seorang ahli bekas kakitangan Kim Jong Il, beliau pernah tercedera oleh terjatuh dari kudanya. Dia takut menjadi ketagih kepada ubat penahan sakit yang doktor itu ditetapkan kepadanya, maka dia telah memerintahkan kakitangan pentadbiran juga harus disuntik ubat penahan sakit setiap hari dengan dos yang sama. Dia melakukan ini supaya kalau dia ketagihan, maka dia tidak akan menjadi satu-satunya terpaut dengan dadah


4. Menculikan pengarah filem terkenal

Ter "Fakta": Dia pernah menculik seorang pengarah yang terkenal dengan filem Godzilla ripoff baginya

Shin Sang-ok, seorang pembikin filem Korea Selatan, diculik oleh Kim Jong Il, dihantar ke penjara, dan akhirnya terpaksa membuat filem dipanggil Pulgasari yang merupakan film tiruan Godzilla untuk propaganda komunis.Selepas Shin dan isterinya berjaya melarikan diri dari Korea Utara.Kim Jong Il menunda Pulgasari dan semua kerja Shin.Kim Jong Il telah memberikan arahan khusus kepada Kementerian Kebudayaan dan pembikin filem komunis di negerinya untuk "BUAT LEBIH BANYAK CERITA KARTUN".

3. Seperti Hitler ?

Ter "Fakta": Seperti Hitler, Kim Jong Il mengeluarkan rakyat2 yang cacat dan orang2 pendek


Dalam persediaan untuk Pesta Dunia Belia dan Pelajar pada tahun 1989, Kim Jong Il mengeluarkan semua orang2 cacat dari Ibukota, Pyongyang. Kerajaan juga mengedarkan risalah pengiklanan ubat yang tertanya-tanya akan meningkatkan ketinggian orang pendek. Mereka yang bertindak balas kepada risalah telah dihantar jauh ke pulau-pulau tak berpenghuni yang berbeza bersama-sama dengan orang kurang upaya dalam usaha untuk menghapuskan generasi gen mereka kononnya tidak bermutu.


2. Pelanggan Hennesy terbesar didunia.

ter "Fakta": Kim Jong Il adalah pembeli terbesar dunia bagi Hennessy

Untuk beberapa tahun di awal tahun 1990an, ia telah disahkan oleh Hennessy bahawa Kim Jong Il adalah pelanggan yang terbaik, membelanjakan kira-kira $ 600,000 kepada $ 850,000 setahun ke atas minuman keras. Beliau adalah sebahagian untuk Cognac Paradise, yang boleh menjual untuk lebih daripada $ 700 satu botol. Sebagai perbandingan, purata Korea Utara membuat kira-kira $ 1,000 per tahun.


2. Bandar impian hanya untuk di lihat


ter "Fakta": Membina bandar cantik hanya untuk di lihat

nama kota itu adalah Kijong-Dong. Kota propaganda yang dibangun pada tahun 1950 oleh ayah Kim Jong Il, yang dibangun disempadan untuk memamerkan kehebatan dan keunggulan korea utara kepada korea selatan. Dikota tu tidak ada orang yang tinggal, hanya kota kosong yang dipelihara dengan biaya besar hanya untuk dipamerkan.

Belakangan ni, dengan teleskop modern, di lihat bahwa kota tersebut berisi bangunan2 yang hanya tampak luar sedang dalamnya kosong, tidak ada ruang2, kota tersebut juga adalah kota dengan tiang bendera terbesar dan terbanyak didunia. ya tentu saja, bendera2 korea utara.

Photobucket


SUMBER

.
Adbox