Breaking

Wednesday, October 8, 2014

SERIUS! - Hampir Semua Penduduk Kampung Ini Di Latih Untuk Jadi Tukang Pukul

TAOTAUAJER - Perkampungan Asola-Fatehpur Beri mempunyai keunikan tersendiri yang selalu menarik perhatian pelbagai media. Ini kerana, perkampungan kembar di wilayah utara India itu mempunyai penduduk dengan tubuh berotot.


Selama beratus-ratus tahun  perkampungan Asola dikenali penduduknya dari hasil pertanian. Namun kini mereka sudah berubah dari petani miskin menjadi lelaki-lelaki kekar berotot. Kini 90 peratus lelaki penduduk Asola yang berjumlah 50 ribu orang bekerja sebagai bodyguard di kelab malam di bandar-bandar seperti New Delhi.

"Di kampung ini sekarang tidak ada satupun lelaki-lelaki yang tidak buat latihan gym," ucap Vijay Pahelwan, seorang ketua pelatih gym. "Semua lelaki bersenam. Mereka sangat memberi perhatian kepada tubuhnya. Tidak ada yang minum arak dan merokok."

Kebanyakan lelaki di Asola sudah menjalani latihan sejak masih kecil dengan harapan boleh memasuki sukan Olimpik. Namun jika gagal maka mereka masih boleh menjadi bodyguard atau tukang pukul. Ahli gusti muda yang bernama Keshav Tewar yang menghabiskan masa di gym' mengatakan'.


"Apa juga pekerjaan yang akan kudapatkan ketika dewasa, aku akan menjadi tukang pukul," jelas Keshav. "Tukang pukul di kelab malam mesti mempunyai tubuh kekar dan aku harus membuatnya tetap fit."

Menjadi tukang pukul tentunya juga tidaklah mudah. Anak muda perlu menjalani latihan fizikal keras selama 2-3 jam dalam sehari dengan mengangkat beban berat atau motor serta melakukan yoga.

Kebanyakan para lelaki bodyguard ini vegetarian dan menjalani diet agar ototnya boleh besar. Walaupun vegetarian namun menu diet mereka sama seperti makan sekor ayam utuh, 10 biji telur, sedozen pisang dan 10 liter susu.


Trend pekerjaan ini bermula 15 tahun lalu apabila ada pemilik kelab menawarkan wang sangat lumayan jika 6 pemuda  perkampungan itu mahu jadi bodyguard di sebuah parti. Sekarang mereka mendapat pendapatan US $ 25 setiap hari dan boleh terus bekerja asalkan mempunyai tubuh kuat dan tanpa rekod jenayah.


Adbox