Breaking

Thursday, September 25, 2014

SERIUS! - Inilah IRIZ Pertama Dilanggar Selepas Perasmian Pagi Tadi (3 GAMBAR)

TAOTAUAJER - Seperti mana yang kita tahu PROTON IRIZ telah dilancarkan oleh Pengerusi Proton, YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad di Tanjung Malim, Iriz bakal mengubah persepsi rakyat Malaysia untuk memilih kereta yang lebih selamat pada harga sangat kompetitif. Nampaknya sudah terbukti dimana satu kemalangan yang melibatkan proton IRIZ telah berlaku untuk pertama kalinya.


Kereta IRIZ di dalam gambar dibawah ini merupakan IRIZ pertama yang terlibat di dalam kemalangan selepas perasmiannya pagi tadi.


Tapi kereta tu cuma kereta pandu uji. Nasib baik tak beli lagi. Kalau tak menangis la.. Kereta yang melanggar IRIZ tersebut adalah sebuah Perodua Viva.


Jika dilihat kepada kerosakan yang dialami tidaklah seteruk mana.. Kerosakan bagi IRIZ hanyalah lekuk di belakang sahaja, manakala viva tersebut pula mengalami kerosakan yang sedikit teruk. Jika dilihat pada gambar, lampunya dah sedikit terkeluar dan bumper depan bersama bonet depan pun lekuk.

Antara ciri utama yang menarik bagi Proton IRIZ ini adalah ciri keselamatannya. Walaupun kemalangan ini tak teruk, tapi ia boleh menjadi kayu ukur kekerasan besi IRIZ berbanding dengan kereta Viva ni. Kalau nak tahu spesifikasi dan harga Proton IRIZ boleh lihat di SINI

SUMBER : Mynewshub

TAOTAUAJER : Tudiaaa... nampak macam betul-betul bersaing sampai langar langgar pulakk.. hehe melawak jer. Tapi memang nampak la perbezaan kesan perlanggaran proton IRIZ tu sikit jer kemiknye yang si viva pulak.. hrmmm no komen


Adbox