Breaking

Wednesday, March 5, 2014

SUBHANALLAH! - Al-Quran Tidak Terbakar Dalam Kereta Hangus Terbakar Di Arab Saudi.

TAOTAUAJER - Subhanallah, Salinan Al-Quran tetap dalam keadaan baik dalam kereta yang hangus terbakar di wilayah Jazan selatan Arab Saudi.


"Pemandu itu berkata kepada saya, kereta itu adalah milik ayahnya yang selalu menyimpan salinan Al-Quran di dalamnya, "kata seorang saksi, harian Emirates melaporkan pada 2 Mac lalu.

Pengakuan dari pemiliknya menurut harian Saudi, dia sedang memandu keretanya di wilayah selatan Jazan Saudi dan secara tiba-tiba kereta terbakar, sehingga memaksa dia menyelamatkan diri dengan melompat keluar dari keretanya.

Beberapa saksi memeriksa pemandu tersebut dan keadaan keretanya, mereka menjumpai salinan Al-Quran satu-satunya barang yang tetap utuh dalam kereta yang hangus terbakar.


"Ketika saya melihat ke dalam kereta yang hangus tersebut, saya terkejut melihat semuanya hancur dan hangus kecuali salinan Al-Quran yang masih utuh," katanya.

"Saya memutuskan untuk mendokumentasikan keajaiban ini dengan telefon bimbit saya."

SUMBER : KMKKA

TAOTAUAJER : Al-Quran adalah wahyu dari Allah, Pencipta alam semesta dan dunia beserta isinya.
Adbox