Breaking

Sunday, February 16, 2014

OMG! - Apabila Larva Ulat Hidup Dalam Telinga Wanita [VIDEO]

TAOTAUAJER - Seorang wanita Taiwan yang mengalami sakit telinga, terkejut besar selepas mendapati seekor berenga hidup di dalam telinganya apabila mendapatkan rawatan di sebuah hospital di sini, baru-baru ini.


Dr. Cheng-Ping Shih dari Hospital Besar Tri-Service berkata, pada mulanya beliau mengeluarkan alat bantuan pendengaran yang dipasang pada telinga kiri wanita tersebut dan mendapati organ pendengarannya itu berlumuran darah.

Shih berkata, pemeriksaan lebih lanjut mendapati, terdapat seekor larva lalat buah sedang bergerak di dalam telinga wanita yang tidak dikenali itu.

Jelasnya, ulat tersebut dipercayai berada di dalam telinga wanita berusia 48 tahun terbabit selama sekurang-kurangnya sehari.

Wanita tersebut tidak sedar larva berkenaan bergerak di dalam telinga yang tidak lagi sensitif kerana telah bertahun-tahun memakai alat bantuan pendengaran.

Alat tersebut juga menyebabkan telinga wanita itu menjadi panas, sekali gus sesuai untuk larva tinggal di situ," katanya kepada rangkaian televisyen NBC News.

Larva tersebut berjaya dikeluarkan tanpa sebarang kesukaran dan wanita terbabit diberikan antibiotik.
Sakit telinga dan tahap pendengaran wanita itu semakin pulih selepas dua minggu dirawat.

Doktor merasakan bahawa dia mendapat larva tersebut dalam rumahnya kerana ia adalah perkara biasa larva lalat buah terbang berkumpulan di kawasan iklim panas.

'Kebanyakan kes haiwan berada dalam saluran telinga merupakan objek terbang dan lipas,' Dr Cheng-Ping memberitahu NBC. Larva lalat buah di dalam saluran telinga agak luar biasa.'

Wanita Taiwan bukanlah kejadian pertama yang menjumpai makhluk tinggal di telinganya.

Wanita British, Rochelle Harris, mendapat sakit kepala yang teruk selepas pulang dari bercuti di Peru.

Dia terkejut apabila doktor memberitahu bahawa dia mempunyai lapan ulat besar yang tinggal di dalam telinganya.

Cik Harris kemudiannya mendapati bahawa New World Army Screw Worm Fly telah meletakkan telur ulat dalam telinganya. 


SUMBER : DailyMail

TAOTAUAJER : Ewuuuu menggelikan, lagi geli mata melihat lagi geli apa yang di rasakan didalam telinga orang nie. Ni ulat, yang sebelum ni siap ada labah-labah buat sarang dalam telinga.. lagi best. - Koleksi OMG!

Adbox