Breaking

Sunday, November 4, 2012

WOW! - TONY STARK china hasilkan bola gergasi untuk selamatkan diri dari Kiamat (7 GAMBAR)

TAOTAUAJER - Lelaki china hasilkan bola gergasi untuk selamatkan diri dari Kiamat. Masih korang ingat sebelum nie tao ade tunjukkan ciptaan jepun bagi mengelakkan diri dari di timpa bencana dan terciptanya kapsul mini bahtera Nuh. Kali ini lelaki di China pula menghasilkan bola gergasi bagi menyelamatkan diri dari Kiamat.


Bola gergasi tersebut dipanggil 'Ark', 'Ark' ini dikatakan mampu selamatkan manusia dari hari kiamat. Dia membelanjakan sebanyak RM 750,000 untuk membina bola gergasi ini. 'Ark' ini diperbuat daripada 300 spring, 75 airbag dan juga besi.


Menurut Shanghai Daily, usahawan tersebut mencipta versi moden Bahtera Nuh: kapsul keluli sfera yang boleh menahan sinaran nuklear dan 1700 darjah  haba. Ia juga boleh menyimpan manusia di dalamnya dengan selamat, tidak kira apa unsur-unsur - ia telah pun disimpan telur mentah bagi beberapa ujian.

Laporan mengatakan bahawa kapsul ini boleh mengekalkan tiga orang selama dua minggu dengan makanan dan air yang disimpan, dan juga boleh terapung di atas air sekiranya banjir.









TAOTAUAJER : Lelaki nie memang hebat untuk mencipta satu benda yang dapat bertahan dari pelbagai unsur bencana namun benda nie tao rasa tak tahan bak kiamat. Korang bayangkan apabila bumi sudah hancur dan makanan sudah tiada udara pon dah bercampur dengan angkasa lepas, so mati jugak akhirnyakan. Tao rasa alat ini bagus bagi bencana-bencana dahsyat jer tetapi tidak bagi anti kiamat - Koleksi Teknologi 

Adbox