Breaking

Wednesday, August 8, 2012

HOT! - Azizul Hasni Awang gagal membawa pulang pingat EMAS

TAOTAUAJER - AZIZULHASNI terlepas peluang untuk membawa pulang pingat Olimpik 2012. Azizulhasni Awang yang diberi jolokan #PocketRocketMan hanya mampu menamatkan saingan di tempat ke-6 dalam acara KEIRIN sebentar tadi.


Satu-satu nya wakil Asia..6th place Men's Keirin..top world The Pocket Rocketman.

AZIZULHASNI terlepas peluang untuk membawa pulang pingat Olimpik 2012. Chris Hoy, Maximilian Levy, dan Simon van Velthooven masing-masing mendapat tempat pertama, kedua, dan ketiga, manakala Azizul menduduki tempat ke-6 (terakhir) dalam Final Men's Keirin tadi.


Azizulhasni Awang sempat memanjatkan doa kpd Ilahi sebelum start race. Insyaallah doamu dimakbulkan di Rio 2016 :)



Gambar Photofinish - AzizulHasni Awang 6 terbaek di dunia !

Azizulhasni Awang kena kepung memang silaplah nak menang. Apa-apa pun Azizulhasni Awang tetap terbaik.

OFFICIAL RESULT Men's Keirin AzizulHasni Awang




Perlumba Basikal Sensasi negara Azizulhasni Awang atau lebih dikenali dengan gelaran Pocket Rocketman berjaya melangkah ke pusingan akhir Keirin Lelaki.

Pada saingan separuh akhir, beliau yang diletakkan dalam satu kumpulan dengan pelumba pilihan Chris Hoy berjaya menduduki tempat ke-2 untuk menempah salah satu dari 6 slot ke pusingan akhir.

Sebelum perlumbaan Final nya itu beliau juga sempat tweet status supaya doakannya bagi mendapatkan pingat Emas pertama Malaysia.


Perlumbaan akhir itu yang bermula pada jam 1.00 pagi waktu Malaysia di sudahi dengan Azizulhasni Awang mendapat tempat ke 6. 

TAOTAUAJER : Bukan mudah hendak bersaing dengan atlit lain bertaraf dunia dengan susuk tubuh bak gergasi berbanding dirinya. Tahniah Azizul Hasni Awang!
Adbox