Breaking

Wednesday, August 1, 2012

COOL! - Kuratas Robot Peribadi Bersenjata buatan Jepun

TAOTAUAJER - Nampak nyer era robotik Jepun semakin maju dan mungkin ini adalah permulaan bagi pembangunan era GUNDAM seperti mana yang kita tau dari komik dan animasi keluaran jepun bakal terealisasi tidak lama lagi apabila "Kuratas" di bina iaitu Robot peribadi dilengkapi senjata dengan ketinggian 13 kaki yang di keluarkan oleh Suidobashi Heavy Industries.


Seorang jurucakap untuk Suidobashi Heavy Industries memperkenalkan "Kuratas", dengan ketinggian 13 kaki Robot peribadi dilengkapi senjata untuk orang kaya untuk membunuh.

Saksikan Video menakjubkan  "Kuratas" di bawah ini nanti.


Robot, yang ditetapkan akan mula dijual dengan RM4JUTA, mempunyai kira-kira 30 sendi hidraulik yang juruterbang bergerak menggunakan kawalan gerakan.

Kuratas, yang dibuat oleh Industri Berat Suidobashi, boleh dikawal sama ada melalui seorang di dalam kokpit atau dari luar menggunakan mana-mana telefon pintar yang disambungkan ke rangkaian 3G.Dimana sebuah syarikat elektronik Jepun telah diumumkan 13ft super-robot yang boleh dikawal oleh iPhone.


Sentuhan mudah: Apa yang anda perlu kawalan jauh robot adalah sambungan 3G dan bekerja terutamanya dengan skrin sentuh iPhone

Tetapi berhati-hati jangan buat lawak kalau korang sedang bercakap di telefon dengan juruterbang di dalam robot tersebut, yang dibuat oleh Suidobashi Industri Berat di Tokyo, membawa makna baru kepada 'pencetus-happy'.

'Kuratas' dilengkapi dengan sistem senjata futuristik, termasuk senjata gatling mampu menembak 6.000 peluru BB per minit, yang menarik nyer senjata tersebut berfungsi hanya dengan senyuman. Dan ia dipanggil "THE SMILE SHOT"




 

Jurutera, Wataru Yoshizaki dan Kogoro Kurata memberi salam di hadapan Kuratas bersama-sama dengan Anna perintis mereka apabila mereka mempamerkan robot di Festival Wonder di Chiba, pinggir bandar Tokyo.

Pasukan tersebut telah bekerja membina robot tersebut sejak 2010.

Syarikat itu juga mengeluarkan satu video di mana amat menarik Anna memberikan penerangan arahan dan langkah bagaimana untuk mengendalikan Kuratas.

Saksikan Video ini...






TAOTAUAJER : Hebat bukan... setelah bertungkus lumus selama 2 tahun menyiapkan "Kuratas" kini membuahkan hasil yang menakjubkan. Itu belum lagi bagi beberapa tahun kebelakang sebelum pembinaannya bagi idea dan dan design penghasilan "Kuratas" ini. papepon syabas buat Jepun kini bermulanya titik permulaan Gundam..hehe


Adbox