Breaking

Monday, February 20, 2012

SubhanaAllah! - Menakjubkan Fenomena Api Mengalir Di Air Terjun [VIDEO]

TAOTAUAJER - Fenomena Api mengalir dari air terjun atau dikatakan 'Api terjun' adalah satu fenomena yang memukau pandangan. Mungkin pelik di dengar 'Api terjun' sedangkan api hanya boleh menyambar dan sifatnya tidak sama seperti cecair, tetapi itu lah yang kita dapat lihat pada gambar di bawah ini.


IMEJ dekat air terjun kelihatan seperti api sedang mengalir di Taman Perkhidmatan Negara Yosemite.

Sebelum ini juga iaitu pada tahun lepas tao telah mendedahkan fenomena memukau ini, dimana fenomena ini akan berlaku pada pada setiap pertengahan Februari.  

Di bawah ini tao sisipkan gambar yang di rakamkan pada tahun lepas...

Yosemite, Amerika Syarikat (AS) – Sekumpulan jurugambar akan berkunjung ke Taman Perkhidmatan Negara Yosemite di sini pada setiap pertengahan Februari. Mereka akan merakamkan fenomena alam semula jadi yang akan menunjukkan seolah-olah api mengalir dari Glasier Point. Fenomena itu terjadi apabila Bumi dan matahari berada dalan keadaan sejajar pada waktu matahari terbenam.

Pada waktu tersebut, cahaya matahari akan menyinari salah satu air terjun di taman ini. Air terjun itu kemudian akan kelihatan seperti lahar yang mengalir.

SUMBER - Kosmo

TAOTAUAJER : Subhanallah! indah dan menakjubkan kuasa Allah, jika bumi ini indah bagaimana pula di syurga nanti.... - Koleksi Keindahan Alam


Adbox