Breaking

Friday, November 25, 2011

Wow! - Pertama kali Otak Einstein Dipamerkan ke Umum

TAOTAUAJER - Mesti korang ingin tau ade ape dengan otak Albert Einstein sehinggakan beliau begitu genius.


Seperti yang dikutip dari MSNBC, gambar yang mengandungi potongan tipis dari otak Albert Einstein akan dipamerkan di Mutter Museum, Philadelphia, Amerika Syarikat (AS).

Perlihatkan gambar Otak Genius si Albert Einstein di bawah ini

Kat sana masyarakat umum boleh melihat 46 potongan otak fizik yang mengembangkan teori relatif itu untuk pertama kalinya.


Potongan otak tersebut merupakan sumbangan dari seorang neuropathologist yang telah menyimpannya selama berpuluh-puluh tahun.

Lucy Rorke-Adams dari Hospital of Philadephia menerima 46 potongan otak dari Albert Einstein sejak tahun 70-an dari isteri Einstein.

Thomas Stolz Harvey, seorang doktor dari Princeton Hospital, melakukan pembedahan terhadap Einstein beberapa jam selepas kematiannya pada 1955.

Meski Harvey dan penyelidik lain tidak menjumpai sebarang benda pelik pada otak Einstein, namun mereka mendapati bukti otak ahli fizik ternama tersebut mempunyai sel glial yang lebih banyak, yang mana berpengaruh terhadap hubungan antara neuron.

"Paparan otak Einstein kelihatan cukup 'muda' di bawah mikroskop, tidak menunjukkan perubahan bererti yang berkaitan dengan penuaan usia," kata Rorke Adams.


Photobucket - Tau Tak | Kenapa Foto Einstein Menjelirkan Lidah



.
Adbox