Breaking

Tuesday, November 1, 2011

Wow! Lelaki ini cipta kostum halloween dengan menggunakan 2 buah iPad

TAOTAUAJER - Pastinya ramai penyambut Halloween mencungkil idea untuk menghasilkan pakaian atau pon kostum yang nampak seram dan menakutkan. Tetapi pernahkan korang terfikir dengan menggunakan 2 buat iPad seorang lelaki ini dapat membuat satu kostum halloween yang benar-benar nampak seram. Dimana kostume tersebut terdapat satu lubang tembus pada perut nyer.

Mark Rober, seorang penyelidik yang bekerja untuk NASA, membuat kostum halloween-nya dengan menggunakan dua buah iPad yang membuat ia seperti Zombie dengan lubang besar pada perutnya.

saksikan lagi gambar dan video di bawah ini

Penyelidik roket dari Pasadena, California, ini menciptakan kostum ‘tembus pandang’ ini dengan memulai video chat FaceTime pada iPad kedua, kemudian dilekatkannya di kedua sisi tubuhnya.


Tembus tuh, memang nampak real seakan-akan badan berlubang dan tembus


Ia kemudian menambahkan tshirt putih yang telah berlubang di tengahnya serta darah palsu untuk menampakkan real pada kostumnya.


Mark menjelaskan bahawa untuk kostum ini anda memerlukankan dua buah Ipad 2s serta connection WiFi.



Bijak sungguh menggunakan teknologi ...

“Jika pesta yang anda datangi terlihat membosankan, anda dapat bermain Angry Birds.” katanya.

Diketahui, Rober telah menghabiskan enam tahun di NASA membantu dalam merekabentuk Laboratorium Sains Mars yang akan dibuka bulan depan dengan bertujuan untuk melaksanakan eksplorasi robot jangka panjang pada planet merah tersebut.


.
Adbox