Breaking

Wednesday, November 23, 2011

#tautak - Kenapa Indonesia Tak Hormat Lagu Negaraku?

TAOTAUAJER - Semalam dalam perlawanan Final Malaysia menetang Indonesia, indonesia tidak menghormati lagu kebangsaan Malaysia. Korang tau tak kenape?? Ini pandangan daripada warga indonesia.


Kalau korang nak tau, sependapat warga indonesia mengatakan Lagu negaraku adalah hasil pengubahsuaian atau pun copy dari lagu asal yang bertajuk 'Terang bulan' hasil karya lagu dari negara indonesia.

Menurut Addin

Ketika di kedai Mamak utk minum teh, ada sekumpulan warga Indonesia yg duduk di meja sebelah menonton perlawanan Indon vs Vietnam. Sempat juga bertanya kenapa org Indonesia x hormatkan lagu kebangsaan Malaysia, Negaraku. Jawapan yang dapat.. “ Pak, lagu bapak itu dicopy dari lagu Terang Bulan karya dari negara kami. Lagu itu temanya biasa aja utk hiburan ditempat kami.

Bukannya melodi itu utk dihormati. Cuba bapak bayangkan kalau lagu Aku Cinta Padamu milik Siti dibuat lagu rasmi negara kami, apakah bapak akan hormat?

Malahan bapak akan ejek dan mentertawakan kami bukan? Kok lagu org bercinta mahu jadikan lagu rasmi negara?"... Hanya mampu tersenyum sahaja tatkala admin mendengarnya.
Korang saksikan video bawah ni




Apa pun penyokong Indonesia sepatutnya hormat lagu Negaraku semasa dikumandangkan. Walaupun apa alasan, tindakan Indonesia seperti manusia tidak bertamadun. Gelagat segelintir rakyat Indonesia telah mengguris hati rakyat Malaysia. Kita serumpun dan seagama.. apa perlu berpelakuan sebegini hanya kerana permainan yang di namakan bola sepak, sungguh dangkal!!


SUMBER

.
Adbox