Breaking

Wednesday, May 25, 2011

Pelik | Kucing menjadi ibu angkat 30 Anak Ayam

Pelik jer apabila melihat seekor kucing di kerumuni oleh banyak anak ayam, rupa-rupanya kucing tersebut menjadi ibu angakat anak-anak ayam itu. Comel jer kan...hehe

Photobucket

HEILONGJIANG - Seekor kucing cenderung bertingkah sebagai ibu dari 30 anak ayam yang baru lahir. Tingkah laku kucing itu mengejutkan pemiliknya.

Lao, seorang petani asal, Heilongjiang, China, awalnya khawatir ketika pertama kali melihat kucingnya, Niu Niu, selalu berdekatan dengan ayam-ayamnya.

"Saya datang ke rumah dan menemukan Niu Niu berada di kandang anak ayam. Pada saat itu saya khawatir Niu Niu akan memakannya,"

"Saya berteriak ketika itu agar Niu Niu ke luar dari kandang. Namun Niu Niu tetap tak mau keluar dari sana. Ia malah terdiam dan membiarkan anak-anak ayam memanjat ke badannya dan membiarkan mereka bermain," imbuh Lao.

Sekarang Lao tak khawatir lagi untuk meninggalkan Niu Niu bermain bersama bayi-bayi ayam, sementara ia pergi ke ladang.

"Menakjubkan," ujar Lao. "Niu Niu bahkan mememluk bayi-bayi ayam tersebut dalam tidurnya, dan mereka berkicau seolah-olah mereka berada di bawah perut ibu mereka.

"Niu Niu menjilati anak-anak ayam itu dan bermain dengan mereka sementara mereka mengikutinya ke mana-mana," jelas Lao.(rhs)

Silap-silap sume di ngap dengan kucing tu..hehe, mungkin masa anak ayam tu menetas kucing tu ade kat situ kot, tu pasal anak ayam tu ingat kucing tu ibunyer..hehe

Photobucket
Adbox