Breaking

Monday, May 16, 2011

OMG! - Inilah Hukuman Yang Setimpal buat PENYIMBAH ASID

TAOTAUAJER - Kan kes simbah asid sekarang nieh manjadi-jadi di Kuala Lumpur seperti post yang lepas tao tuliskan dimana Hujan Asid di Kuala Lumpur. Nie tao ade jumpa satu artikel yang tao rasa paling setimpal sekali sebagai hukuman buat si penyimbah asid tersebut.
Di Tehran,Wanita yang kena serangan asid dibenarkan oleh mahkhamah untuk menitiskan asid pada penyerangnya


TEHERAN | Seorang wanita yang buta dan cacat selepas seorang lelaki yang kecewa kerana cintanya ditolak melontar asid pada mukanya berkata, dia gembira untuk membalas dendam terhadap lelaki itu.

Sebuah mahkamah di Iran memberi kebenaran kepada Ameneh Bahrami untuk menitiskan asid pada mata penyerangnya, bekas rakan pelajarnya di Universiti Teheran.

Mahkamah memberikan pampasan berjumlah kira-kira RM95,000 dan menjatuhkan hukuman penjara ke atas lelaki itu, Majid Movahedi.

Bagaimanapun, Ameneh menolak pampasan berkenaan, sebaliknya mahu penyerangnya menderita sepertinya.

Persediaan dibuat untuk membolehkan Ameneh menyuntik asid ke dalam mata Majid di sebuah hospital semalam, di bawah pengawasan doktor. Ameneh dibenarkan menitik 20 titisan asid pada setiap belah mata lelaki itu.

Bagaimanapun, hukuman itu ditangguhkan semalam ke satu tarikh yang tidak ditetapkan.

Namun, Ameneh yang kembali ke Teheran dari Sepanyol untuk melaksanakan hukuman itu memberitahu wartawan, dia tetap mahukan lelaki itu buta sepertinya.

“Saya mahu hukuman qisas dilaksanakan. Saya sudah bersedia untuk menjalankan tugas itu. Hanya dengan membutakan dia baru saya boleh tenteram,” kata Ameneh.

Dia berkata, segala rayuan, supaya dia membatalkan hasratnya, termasuk daripada ibu lelaki itu sudah terlambat. - Agensi

TAOTAUAJER : Ini tao rasa hukuman yang setimpal bagi penyimbah asid tersebut, 24 orang mangsa simbah asid kat penyerang tu tao pon tak tau la ape jadi kat penyimbah asid tuh...cair jadi nyer nanti.


Adbox