Breaking

Thursday, April 28, 2011

Omg | Tiruan lagi - Tepung tiruan diperbuat di kandang babi

Setelah kebanyakan tiruan-tiruan belaka kali ini tao nak bagi tau, Skandal makanan terbaru di China dimana Tepung tiruan dibuat di kandang babi tua.

Baby la baby...hehe

Tepung ubi kentang tiruan yang sedang dibuat dengan jagung, dakwat dan parafin dan dijual sebagai makanan lazat.

Pihak berkuasa di China selatan telah membongkar sebuah kandang babi , kilang di mana tepung ubi kentang palsu sedang dibuat dengan jagung, dakwat dan parafin dan dijual sebagai makanan lazat, kata media kerajaan pada hari Jumaat,dalam skandal terbaru untuk menyerang industri makanan di negara itu.

Kilang, di kota Zhoushan di wilayah Guangdong booming, telah mengeluarkan sampai satu tan sehari dari campuran beracun sejak Februari, agensi beritaXinhua mengatakannya.

Produk tersebut diberi label sebagai "tepung ubi kentang lazat murni" dan khusus dari wilayah tetangga Hunan, agensi berita ditambah.

Xinhua tidak menyatakan apakah ada orang telah ditangkap, atau jika ada yang jatuh sakit dari tepung mengkonsumsi tersebut.

Sweet Potato flour banyak digunakan dalam masakan China untuk membuat mie atau tenderise daging.

Sektor makanan China telah dilanda skandal keracunan dan racun yang telah mengugat keyakinan pelanggan. menindak Sejumlah kerajaan tampaknya tak banyak berpengaruh.

Pada tahun 2008, sekurang-kurangnya enam anak meninggal dan hampir300,000 jatuh sakit kerana susu bubuk dicampur dengan melamin, sebuahbahan kimia industri ditambah ke berkualiti rendah atau susu dicairkan untuk menipu penguatkuasa menyemak tahap protein dalam kandungan tersebut.

Pergh..kali nie tepung pulak yang di palsukan...sebelum ini telor, tepung lagi ape la pulak yang menjadi poduk makanan tiruan china??

Photobucket
SUMBER | Reuters
Adbox