Breaking

Saturday, February 26, 2011

Wow | Kupu-kupu aneh berwajah manusia

Seperti pada post yang lepas kali ini penemuan kupu-kupu pula yang terdapat corak seperti berwajah manusia.
Bukan nak merepek ke ape just untuk dikongsikan betapa hebatnya sang pencipta dimana merupakan pesan alam yang penuh dengan rahsia yang tersirat dan tersurat, hanya Tuhan Yang Maha mengatahui, manusia biasa hanya menduga dengan segala keterbatasannya.

Photobucket

Warga indonesia digemparkan dengan penumuan kupu-kupu aneh. Serangga yang mempunyai corak mirip manusia di atas kepalanya di temukan Nafiah (55). Nafiah menceritakan, saat itu dirinya sedang menimang cucunya. Tiba-tiba dia melihat ada haiwan yang hinggap di dinding bilik.Kerana teruja, kemudian memanggil anaknya, Sutrisno (33), yang diminta untuk menangkap kupu-kupu tersebut.

Setelah diperhatikan betul-betul, ternyata sayapnya membentuk sebuah wajah manusia. Kupu-kupu tersebut merupakan sebuah kupu-kupu besar. Dua bola mata terbentuk di atas, sedangkan bawahnya ada goresan garis hitamyang membentuk semacam kumis. Corak lain membentuk bangun segitiga yang menyerupai hidung. Dan dibawahnya ada selarik garis putih yang pada corak tersebut seperti sebuah bibir yang tersenyum dengan deretan gigi berwarna putih.

Adbox