Breaking

Wednesday, February 16, 2011

Wow | Facebook Phone Terbaru

Rumor pasal Facebook Phone memang sudah ada sejak tahun lalu,( iye kew? tak tau pon.) namun segera dibantah oleh pihak Facebook menyatakan bahawa mereke tidak membuat Facebook Phone dalam bentuk apa-apapun. Sampai akhirnya hari ini Facebook telah mengeluarkan satu pengumuman rasmi mengenai Facebook Phone.

Photobucket

Menurut blog post yang ditulis oleh Charles Wu, Program Manager Mobil Facebook Inc, tidak lama lagi akan kita dapat lihat seperti INQ dan HTC yang mengeluarkan smartphone dengan integrasi yang mendalam dengan Facebook. Jadinya Facebook tidaklah mengeluarkan produk smartphone miliknya sendiri, melainkan pelantar-pelantar seperti INQ dan HTC memproduksikan smartphone yang terintegrasi secara penuh dengan Facebook dan mungkin masa akan datang ada beberapa pelantar lain yang akan melakukan hal yang serupa ( Nokia ?? )

Photobucket

Bahkan rumor yang sekarang beredar adalah Facebook sedang mendalami OS Android milik Google yang open source untuk kemudian mengembangkan sistem operasi smartphone yang juga terintegrasi dengan Facebook dengan teguh dan mungkin akan disebut FacebookOS,FaceOS or fbOS ??


Photobucket

Photobucket Photobucket

Photobucket Photobucket

Photobucket

Photobucket

Memang smart la..nama pon da smartphone memang kacak, nanti da kuar berebut ar nak beli nieh.
Aku pon ape kurangnyer gila Gadget gak..hehe.. Ley ganti Android yang baru.hehe
sshh~ diam2 nti handphone anda merajuk..hehe

Adbox