Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

TAOTAUAJER - Adakah Israel berhenti menyeksa saudara kita disana? Berapa ramai lagi nyawa mangsa akan yang melayang dan cerdera akibat serangan peluru berpandu yahudi laknatullah?


Allah Ta’ala berfirman:
 “Dan telah Kami tetapkan bagi Israel dalam al-Kitab itu:” Sesungguhnya kamu akan membuat kerosakan di muka bumi dua kali dan pasti kamu akan menyombongkan diri dengan kesombongan yang besar “. (Surah Al-Isra: 4)

Ayat diatas cukup jelas bagi kita kekejaman zionis yahudi laknatullah terhadap rakyat Palestin adalah bukti nyata dari ayat diatas, kekejaman dan sikap angkuh yang dimiliki Israel sudah Allah gambarkan dalam firman tersebut.

Yahudi zionis laknatullah…pekat hitam dan gelap, itulah gambaran dari negera haram zionis yang tidak mempunyai hati perut, tidak mempunyai hati nurani dan pengecut. Bangsa yang hanya diliputi kebencian, ketamakan dan kekufuran. Bangsa yang hanya boleh mencintai bangsanya sendiri, bangsa yang ego yang sudah tertutup oleh kain kafan duniawi, bangsa yang sudah mati rasa dari rasa menghargai dan mencintai sebuah nyawa. Kebencian mereka kepada rakyat Gaza Palestin telah membuka kunci pintu neraka yang seluas-luasnya, keangkuhan dan kemajuan yang dinikmati sekarang ini adalah racun dan virus yang merebak dalam setiap urat ditubuh mereka. Melenakan mereka akan kenikmatan duniawi yang tidak hakiki.

Al-Qur’an menceritakan kehancuran Yahudi, seperti firman-Nya:
“Dan apabila datang saat hukuman bagi (kejahatan Israel) yang kedua, (Kami datangkan orang-orang Islam di bawah pimpinan Imam Mahdi) untuk menyuramkan muka-muka kamu dan mereka masuk ke dalam Masjid (Al-Aqsa), sebagaimana musuh-musuhmu memasukinya pada kali pertama, dan untuk membinasakan sehabis-habisnya apa yang mereka kuasai “. (Surah Al-Isra ‘: 7)

Tidak ada kekuatan di dunia ini yang mampu menghentikan kebiadaban yahudi zionis. Pengepungan dan pemenjaraan besar-besaran oleh penjajah yahudi zionis dengan pembangunan tembok pemisah bermula 16 Jun 2002 di Tebing Barat dengan alasan keselamatan.



 Panjang tembok tersebut mencapai 721 km sepanjang Tebing Barat dengan ketinggian mencapai 8 meter sehingga mengasingkan tanah pertanian milik penduduk Palestin yang ditanam pelbagai buah seperti anggur dan zaitun. Hal ini menyebabkan ekonomi Palestin runtuh. Pengepungan ini sudah jelaskan oleh Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam:

“Hampir tiba masanya tidak dibenarkan masuk (sekatan) kepada penduduk Iraq meski hanya satu qafiz makanan dan satu dirham,” Kami bertanya dari mana larangan itu?
Rasulullah menjawab: 
“Dari orang-orang asing yang melarangnya.” Kemudian berkata lagi: “Hampir tiba masanya tidak dibenarkan masuk (sekatan) kepada penduduk Syam (Palestin) walaupun hanya satu dinar dan satu mud makanan.” Kami bertanya: “Dari mana larangan itu? Beliau menjawab: Dari orang-orang Rom. “ (HR. Muslim)

Siapa kekuatan yang mampu menghancurkan yahudi laknatullah? Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam menjelaskan:

“Akan muncul dari Khurasan (Afghanistan) bendera-bendera hitam, maka tidak ada seorang pun yang mampu mencegahnya, sehingga bendera-bendera itu dipasang di Eliya (al-Quds)”. (HR. Ahmad, Tirmidzi dan Nu’aim bin Hammad)

Semoga Allah selalu melindungi saudara-saudara kita di Gaza-Palestin, yakinlah Allah memberikan setiap ujian dengan hikmah yang besar.

Kehancuran Israel bererti kiamat telah dekat sehingga ramai orang mempertahankan kewujudan Negara haram yahudi tersebut, namun janji Allah dan Rasul-Nya pasti akan terlaksana:
“Tidak akan terjadi kiamat sehingga kaum muslimin memerangi bangsa Yahudi, sehingga orang Yahudi berlindung di balik batu dan pohon, lalu batu dan pohon tadi akan bercakap; Wahai orang Islam, hai hamba Allah! di belakangku ada orang-orang Yahudi, kemarilah, bunuhlah dia, kecuali pohon Ghorqod, sebab ia itu sungguh pohonnya Yahudi “. (HR. Ahmad)

- -
TAOTAUAJER - Sepertimana yang kita tahu pada suatu hari nanti bumi akan di timpa bencana atau menurut NASA dimana telah mengenalpasti Asteroid yang besar akan melanggar bumi pada tahun 2040 (LINK).


Sehubungan dengan itu kajian demi kajian telah dilakukan oleh nasa mencari planet lain yang boleh dihuni manusia pada masa akan datang. Dan di planet marikh Saintis temui bukti terdapatnya aliran air di Marikh (2 Gambar)


Baru-baru ini Sebuah organisasi Belanda, Mars One sedang mencari manusia pertama menginjakkan kaki di planet Marikh.

Pengasas organisasi itu, Bas Lansdorp berkata, manusia yang dihantar ke planet itu bagaimanapun, tidak akan kembali ke bumi.

“Manusia di Marikh akan mengalami penurunan ketahanan tulang dan otot sekiranya dihantar kembali ke bumi. Mereka berpotensi terdedah kepada radiasi tinggi sekali gus meningkatkan risiko kanser kerana penurunan imunisasi tubuh dan berhadapan dengan kemandulan,” katanya.

Menurutnya, calon harus memiliki kekuatan psikologi dengan akan dikirimkan dengan ubat-ubatan dan pihaknya akan mengajar cara bercucuk tanam kerana keperluan tenaga seperti matahari dan air wujud di sana.


Keadaan planet Marikh yang bakal diduduki manusia pada 2023.

“Empat calon akan ke sana dan misi ini akan bermula pada 2023 dengan menggunakan teknologi jentera seperti SpaceX,” katanya.

Beliau berkata, perjalanan mengambil masa lapan bulan untuk sampai ke planet itu.

Kini, seramai 10, 000 individu berusia antara 18 hingga 62 tahun disahkan mendaftar untuk mengikuti program tersebut.

SUMBER : The Guardian

TAOTAUAJER : Owh..nampak nyer Nasa mengambil langkah pertama bagi mewujudkan planet marikh untum menjadi sebuah planet yang boleh diduduki manusia suatu hari nanti. Agak-agak korang berapa ramai yang akan mati dalam misi ini? Tapi kan ramai jugak yang telah mendaftar untuk mengikuti program ini, yer la boleh tempah nama tu macam neil amstrong, kira nanti ade la rekod dunia marikh orang pertama kat sana, tapi silap-silap pergi sana pon boleh menempah maut...hehe


- -
TAOTAUAJER - Mungkin ini adalah 'bad day' bagi seorang pemandu lori yang mengangkut kereta sport mewah. Menurut laporan awal polis , lori terbakar kerana sistem brek terlalu panas , yang membawa kepada pembakaran. Sebuah lori dan kontena yang membawa pelbagai kereta mewah hancur terbakar di Sierra Blanca, Texas. Antara kereta mewah yang dibawa adalah Mercedes-Benz CLK 500, Mercedes-Benz S-Class W221, Ferrari 458 Italia, BMW M5, Porsche 356 and Nissan GT-R.








TAOTAUAJER : Perghhh... memang nasib malang la pemandu lori tersebut, yang pemilik kereta pulak tak menangis? harga kereta tu bukan nyer beribu-ribu , main 6 atau 7 angka tu. Kalau ada insurans boleh la kot dapat pampasan beli kereta yang baru. Ade ker Insurans yang nak klaim berjuta-juta? - Koleksi OMG!


- -
TAOTAUAJER - Ini satu permandangan yang anih di waktu pagi di Russia apabila , lelaki ini membawa haiwan perliharaannya berjalan-jalan dan mendapat perhatian orang ramai. Di negara kita, orang biasa bawa anjing keluar jalan pada waktu pagi tetapi tidak di Rusia. Jom Kita lihat haiwan apakah yang di bawa oleh lelaki tersebut...






TAOTAUAJER : Beruang adalah antara haiwan yang merbahaya la jugak.. ini permnandangan yang luar biasakan. Tak pernah di buat orang membawa beruang bersiar-siar. Korang ade haiwan perliharaan yang pelik? sebab baru-baru ini tao ade tengok kat instangram dimana haiwan perliharaan seorang budak ini adalah seekor kala jengking yang besar. - Koleksi Menarik

- -
TAOTAUAJER - Pastinyer korang pernah saksikan movie-movie berkaitan serigala jadian sepertinya Underworld: Evolution dan yang paling popular adalah dalam cerita twilight, dimana werewolf atau di sebut serigala jadian ini dikatakan adalah manusia yang berubah menjadi seekor serigala dan membunuh.


Disini tao nak kongsikan cerita-cerita misteri tentang "Werewolf" Serigala Kejadian dan juga pembongkaran misteri ini...

BERBICARA mengenai dunia misteri, tidak lengkap rasanya tanpa mengaitkan kisah serigala jadian, antara legenda kuno dan tersebar luas. Cerita serigala jadian boleh didapati sejak sejarah ditulis dan mitosnya berada di seluruh dunia dari China ke Iceland dan Brazil ke Haiti.

Sebahagian kisah paling awal serigala jadian diperoleh daripada sumber Romania dan Greek. Ia dikatakan bermula apabila Raja Lycaeon dikunjungi dewa. Tidak mempercayai kumpulan yang melawatnya dewa, dia memutuskan untuk menguji mereka dengan menghidangkan daging manusia dalam satu hidangan meraikan kedatangan dewa terbabit. Sebaik mengetahui helah itu, kumpulan dewa berkenaan menukar Raja Lycaeon menjadi serigala jadian.

Gilles Garnier (1573)

Pada tahun 1573, seorang lelaki Perancis yang bernama Gilles Garnier telah dibakar hidup-hidup selepas lebih daripada 50 orang saksi melihat beliau sedang mengoyak badan seorang kanak-kanak dan memakan dagingnya.


Garnier mengakui bahawa dia telahpun membunuh dan memakan daging lebih daripada empat orang kanak-kanak berusia antara 10 hingga 12 tahun kerana mendakwa beliau adalah serigala jadian. Menurutnya, dia memperolehi keupayaan untuk bertukar daripada manusia menjadi serigala jadian selepas bertemu dengan syaitan ketika berburu bagi mencari makanan di dalam hutan pada waktu malam.

Syaitan itu memberi krim magis yang membolehkannya bertukar menjadi serigala jadian dan dia mula menculik kanak-kanak serta memakan daging mangsanya itu. Bagaimanapun, tindakan Garnier akhirnya terbongkar selepas beberapa saksi terserempak dengannya yang sedang melakukan perbuatan berkenaan.


Jean Grenier, 1603

Kira-kira 31 tahun kemudian, kes yang hampir sama kembali berulang di Perancis. Seorang remaja yang bernama Jean Grenier, 13, mendakwa pernah bertemu dengan syaitan di dalam hutan dan puaka itu memberikannya kulit serigala yang membolehkan jasadnya bertukar menjadi serigala jadian.

Selepas bertukar menjadi serigala jadian, dia berkeliaran pada setiap malam untuk membunuh dan memakan kanak-kanak. Grenier akhirnya dihukum penjara seumur hidup di Biara Fransiskan.

Seterusnya melewati masa, beberapa lagi kes yang sama telah dilaporkan terjadi di pelbagai tempat di seluruh dunia - manusia itu membunuh selepas bertukar menjadi serigala jadian.

Persoalannya, adakah benar jasad manusia mampu bertukar menjadi raksasa seperti serigala jadian yang menggunakan ilmu sihir atau bantuan syaitan? Kepercayaan mengenai fenomena mistik itu bukanlah suatu perkara baru malahan ia sudahpun berlarutan selama ratusan tahun, bahkan sudahpun wujud dalam pelbagai budaya bangsa di dunia ini.

Masyarakat kuno Sepanyol, Portugis dan Brazil misalnya percaya bahawa manusia memang berkemampuan bertukar menjadi serigala. Menurut kepercayaan lama mereka, sekiranya sesebuah keluarga memiliki enam anak perempuan, maka anak ketujuh mereka akan menjadi serigala jadian sekiranya anak itu adalah lelaki.



Di Itali, Perancis dan Jerman pula, wujud kepercayaan bahawa seorang lelaki akan bertukar menjadi serigala jadian sekiranya mereka tidur di luar rumah pada malam Rabu atau Jumaat tertentu pada musim panas jika cahaya bulan memancar terus ke wajahnya.

Herodotus iaitu sejarawan Yunani dari abad kelima Sebelum Masihi (SM) pula menceritakan bahawa wujudnya puak Neuri pada zaman dahulu yang dapat berubah menjadi serigala jadian selama beberapa hari dalam setahun. - WIKIPEDIA

Di Malaysia juga turut terdapat kepercayaan yang hampir sama iaitu manusia kononnya dapat berubah menjadi harimau jadian dengan menggunakan ilmu sihir atau saka. 

Teka-teki yang membingungkan mengenai kesahihan kewujudan serigala jadian terbabit menyebabkan para penyelidik mulai melakukan kajian bagi membongkar misteri tersebut. Akhirnya selepas beberapa lama kajian dibuat, mereka mengakui bahawa fenomena manusia bertukar kepada serigala sememangnya WUJUD!

Akan tetapi, keadaan sebenarnya bukanlah jasad manusia itu bertukar menjadi seakan serigala dengan wajah bengis dan ganas, badan berbulu serta memiliki taring dan kuku tajam. Sebaliknya, manusia terbabit sekadar berkelakuan seperti haiwan termasuk menyalak kepada bulan, merangkak dan merayau di tanah perkuburan pada waktu malam malah sanggup membunuh dan memakan daging manusia lain. Perlakuan aneh itu diklasifikasikan penyelidik sebagai satu daripada penyakit mental luar biasa yang dikenali sebagai ‘lycanthropy’ dan para penyelidik mempercayai kes yang membabitkan serigala jadian seperti dialami Jean Grenier dan Gilles Garnier sebenarnya berpunca daripada penyakit lycanthropy berkenaan.

Pengarang buku ‘Penyakit Mental Luar Biasa’, Richard Noll ketika mengulas penyakit itu berkata: “Seseorang yang mengalaminya mempercayai bahawa mereka sesungguhnya telah menjadi serigala, ditumbuhi bulu dan kuku yang tajam.”

Penyakit Hypertrichosis
Selain sindrom lycanthropy, para penyelidik juga mempercayai bahawa segala cerita mengenai serigala jadian mungkin berasal daripada sejenis penyakit genetik yang dikenali sebagai nama Hypertrichosis yang menyebabkan hampir keseluruhan jasad penghidapnya ditumbuhi bulu sehinggakan penampilan luaran seseorang itu akan kelihatan seakan-akan serigala.

Maka tidak mustahil terdapat penduduk zaman dahulu yang menghidap Hypertrichosis dan kewujudan mereka dengan jasad dipenuhi bulu itu kemudian disalah anggap masyarakat sebagai serigala jadian. Seterusnya salah tanggapan itu berkembang melewati masa sehingga terlahirlah momokan kewujudan serigala jadian daripada kalangan manusia yang terus menjadi popular dan diminati ramai pada hari ini.




TAOTAUAJER - Tapi serius sekarang memang banyak serigala jadian yang bertopengkan manusia, lihatlah di sekeliling kita kekejaman yang berlaku... ada yang di bunuh dengan kejam, hilang dan di rogol serta di bunuh,.. hari-hari ade jer berita yang kurang menyenangkan. - Koleksi x-file misteri dunia


- - -
TAOTAUAJER - Masih ingatkan korang akan trajedi menara WTC yang di langgar kapal terbang dan membunuh ramai orang di dalamnya pada tahun 2001? Ia menjadi satu misteri, propaganda dan konspirasi. 


Kalau kita saksikan di youtube terdapat banyak pembongkaran dimana menara tersebut bukanlah runtuh di sebabkan oleh pelanggaran kapalterbang tersebut dan menyebabkan kegagalan struktur bangunan tersebut. Apa yang tao nak kongsikan pada korang adalah dimana tao terjumpa artikel ini yang bertajuk "kejadian WTC sudah tertulis dalam Al Quran" serius ker? ok sama-sama kita ikuti penerangan lanjut di bawah ini...

“Tragedi 11 september 2001 memang membuat pilu. Namun Kejadian tersebut Telah Tercatat dan tidak diketahui oleh seorang pun.

Adalah suatu Keajaiban Al-Quran yaitu membuktikan Suatu kejadian akan terjadi di masa mendatang. Walaupun ALLAH telah MEMPERINGATKAN kita akan kejadian ini,namun kita tak sedar akan maksud dari Surah At-Taubah ayat 109 ini : ”

Ternyata ALLAH telah memberikan kabarnya 14 abad yang lalu tanpa diketahui oleh manusia. Ini adalah salah satu mukjizat Al-Qur’an yang telah membuktikan kejadian pada masa yang akan datang.

Tragedi WTC ada dalam Surah At-Taubah Ayat 109 :

Terjemahan
“Maka apakah orang-orang yang mendirikan bangunannya di atas dasar taqwa kepada ALLAH dan keridhaan-(NYA) itu yang baik, ataukah orang-orang yang mendirikan bangunannya di tepi jurang yang runtuh , lalu bangunannya itu jatuh bersama-sama dengan dia ke dalam neraka Jahannam. Dan ALLAH tidak memberikan petunjuk kepada orang-orang yang Zalim.” 
Disitu disebutkan keruntuhan sebuah bangunan karena yang mendirikannya adalah orang -orang yang zalim.

Pada Surah At-Taubah di atas telah disebutkan kata ditepi jurang yang runtuh yang dalam arabnya “JURUFIN HAR”. ulama tafsir dulu menterjemahakan kata ini sebagai “tepi jurang yang runtuh”

ternyata 14 abad kemudian kata tersebut menjadi nama sebuah jalan dikota New York tempat berdirinya WTC, iaitu : Jalan JERF HAR.

Subhanallah.. !!

Kita ingat kejadian Gedung WTC runtuh pada tanggal 11-9-2001.

Mari kita lihat beberapa kesamaan (yang mestinya bukan hanya kebetulan semata-mata ) :

1. Tanggal 11 adalah tanggal terjadinya tragedi WTC , apakah suatu kebetulan bila surat At Taubah terletak pada juz ke 11.

2. Bulan terjadinya tragedi itu adalah bulan September (bulan ke 9), apakah secara kebetulan jika surat At Taubah berada pada urutan ke 9 dari Alquran.

3. Tahun terjadinya tragedi itu adalah tahun 2001 , apakah secara kebetulan pula bila jumlah huruf dalam surat At Taubah terdiri dari 2001 huruf.

4. Jumlah tingkat di gedung WTC ada 109 tingkat, sekali lagi apakah mungkin kebetulan – berulang sampai 4 kali – bila hal tersebut sudah tertulis dalam Surah At Taubah ayat 109.

Ok tao bagi tau yang  di atas tu adalah Rumors....

Ikuti pula Penjelasan dari seseorang lulusan Al Azhar :

Jika kita sedikit teliti saja maka kesimpulan itu hanya kedustaan atas nama Al Quran. Satu saja dari kesimpulan itu salah maka kesimpulan itu hanya mengada-ada.

Cuba kita lihat misalnya :

1. Betulker bangunan WTC 109 tingkat ? Tenyata tidak. bangunan WTC yang roboh itu terdiri dari 110 tingkat. Ini bukan susah untuk dibuktikan. Datanya boleh dilihat oleh orang seluruh di dunia. Silakan dicari di bahagian search msn.com atau yahoo, cari info tentang WTC New York.



2. Benarkah terletak di jalan Jerf Har ? Ternyata tidak. WTC itu terletak di Wall Street.

3. Kejadian pada tanggal 11, Surat At Taubah ada di juz 11 ? Hanya orang yang tidak pernah baca Al Quran yang mengatakan demikian. Jelas sekali keseluruhan ayat Surat At Taubah ada di juz 10. Lebih detailnya surat At-Taubah terdiri dari 129 ayat, yang 92 ayat ada di juz 10 dan selebihnya (37 ayat) ada di juz 11. Apakah persamaan tarikh kejadian WTC dengan surah At-Taubat bukankah ia satu kedustaan dan “pemerkosaan” Al Quran.

4. Di ayat 109 ada perkataan  JURUFIN HAR . Sudah jelas terbantah karena jalannya bulan Jerf Har tapi Wall Street. Dalam tafsir apa pun, sepanjang beliau belajar di Al Azhar University, baik di tafsir Ar Razi dan lainnya, tidak ada seorang ulama pun yang memaksudkan kalimat ‘jurufin haar” itu untuk mengisyaratkan nama sebuah jalan di Amerika. Terlalu nista dan remeh Al-Quran mengisyaratkan hanya sebuah nama jalan. Maha Suci Allah dari mengisyaratkan hal-hal remeh.

5. Yang mengatakan jumlah huruf dari awal surat sampai ayat 109 berjumlah 2001. Maka itu juga satu penipuan. Sebab baru sampai ayat 25 jumlah hurufnya sudah 2001. Juga yang mengatakan jumlah kalimatnya 2001, hanya cukup-cukup ajer.

Saya tidak tahu ini siapa punya angkara. Yang jelas inilah gaya Israiliyah moden. Hasil kerja orang-orang yang hanya ingin membuat bodoh umat Islam. Dan orang awam yang tidak tahu apa-apa mendengar kabar seperti itu akan sangat semangat mempropagandakan kesana-kemari. Ia makan mentah-mentah tanpa rasa risau. Dan setelah itu jadi keyakinan dan pendapat masyarakat awam ternyata hanya kedustaan belaka. Mereka akan ragu pada Al Quran dan ulama. Padahal itu kerjaannya musuh Islam. Sapmapi bila umat ini tidak terus dibodohi orang? Dalam memahami Al Quran, kitab sucinya saja bukan begitu mudah didustai orang.

Sekali lagi, ikhwah wal akhawat, jangan mudah mempermainkan Al Quran. Alangkan bagusnya jika ayat 109 itu dibaca tafsirnya dipahami dengan baik isinya. Dipahami asbabun nuzulnya. Kandungannya dimasukkan ke dalam nurani untuk bekal hidup di dunia dan akhirat. Bukan malah diperkosa dengan zalim dan mempropagandakannya dengan semena-mena dan justru melecehkan kemukjizatan Al Quran.

Sama seperti beberapa waktu yang lalu. Ada yang mengotak-atik rahasia angka 9 sebagai mukjizat Al Quran. Ternyata juga sebuah kedustaan, itu kerjaannya kaum Bahaiyah yang mengingkari risalah Muhammad saw.

Apakah hakikat mukjizat Al Quran itu ? Hakikat terbesar adalah bahwa Al-Quran adalah petunjuk bagi manusia untuk berjalan lurus meraih keredhaan Allah SWT. Siapa yang mengikuti petunjuk Al Quran akan selamat di dunia dan di akhirat akan memperolah nikmat yang tiada putusnya. Inilah mukjizat Al Quran sepanjang masa. Dan syaitan selalu ingin menjauhkan dari hekikat Al Quran ini diturunkan.

Firman Allah, “Sesungguhnya Al Quran ini memberikan petunjuk kepada (jalan) yang lebih lurus dan memberi kabar gembira kepada orang-orang mukmin yang mengerjakan amal shaleh bahwa bagi mereka ada pahala yang besar” QS. Al Israa : 9

Ini saja. Semoga bermanfaat. Mari hidup bersama Al Quran, memahami dan mengamalkan isi Al Quran. Dan membela Al Quran dari serangan orang ateis yang membenci Al Quran.


TAOTAUAJER : Rasanya benda nieh dah bayang yang tersebar tetapi tidak ramai yang tahu kebenarannya, dimana kejadian WTC telah tertulis didalam Al-Quran adalah rumor semata-mata dan tindakan orang yang tidak bertanggungjawab yang saje jer nak memperbodohkan orang islam. - Koleksi Pembongkaran

- - -
TAOTAUAJER -  Masihkah korang ingat akan etnik Rohingya di Myanmar? Apakah kita sudah lupa akan saudara seagama kita masih lagi bermati-matian di sana... Info terbaru kekejaman Rohingya apabila pertubuhan hak asasi kemanusiaan, semalam, mendedahkan satu rakaman video amatur anggota polis yang memaparkan tindakan sekumpulan penduduk tempatan membakar seorang lelaki Islam semasa rusuhan etnik di bandar Meiktila, Myanmar, bulan lalu.


Dipetik MailOnline, lapor pegawai, video berkenaan membabitkan pertempuran sekumpulan lelaki dikenali sebagai Skuad 969 dengan masyarakat Islam yang menjadi punca kepada kematian 43 orang.

Satu rakaman yang didedahkan ke dalam internet menunjukkan mangsa seorang Islam berguling di sekitar jalan raya selepas keseluruhan anggota badannya dibakar oleh kumpulan perusuh.



Sementara itu, sebilangan anggota polis turut dilihat memerhati mangsa mati secara terseksa di tengah-tengah jalan raya.

"Kumpulan Skuad 969 itu memberi amaran kepada semua orang agar tidak memberi air kepada mangsa dan membiarkan mangsa mati," katanya.

Rakaman video berkenaan turut dijadikan sebagai bukti membabitkan pihak berkuasa Myanmar dan anggota Arakanese sebagai penjenayah kemanusiaan dalam kempen penghapusan etnik Rohingya.



TAOTAUAJER : Sejak tercetusnya keganasan menghapus etnik Rohingya di Rakhine, selatan Myanmar, sekurang-kurangnya 110 orang terbunuh serta lebih 120,000 masyarakat Islam melarikan diri ke negara jiran. Kesian saudara kita disana, kenapa tiada tindakan langsung? sehinggakan polis tak dapat berbuat apa-apa. - Isu Kekejaman Rohingya

-
TAOTAUAJER - Pasti nyer korang dah biasa tengok perlawanan bola sepak, tapi pernah tak korang tahu kenapa perlawanan bola sepak dengan masa selama 45 minit? Ia menjadi tanda tanya... korang pon tak pernah nak tahu bukan.. di sini tao nak bagi tau kat korang kenapa setiap perlawanan bagi separuh masa adalah 45 minit.


Kenapa masa perlawanan bolasepak adalah 45 minit, dan bukannya 30 minit ataupun 1 jam (utk separuh masa)?

Saintis sukan dan pemain-pemain veteran juga tidak dapat memberikan jawapan yang tepat. Di dalam kemusykilan tersebut, ada seseorang yang memberikan jawapan yang boleh diterima.

Dia menjawab….”Sebab mengapa bolasepak dimainkan dalam 45 minit ialah…Terdapat 2 pasukan di dalam setiap perlawanan dan ada 11 orang pemain di setiap pasukan. Setiap pemain mempunyai “2 biji bola” dan membawanya setiap masa semasa bermain didalam padang.

Jadi, jumlah kesemua bola untuk kedua-dua pasukan ialah 44 biji bola. Terdapat sebiji bolasepak yang digunakan di dalam perlawanan. Oleh itu,jumlah keseluruhan ialah 45 minit.

Persoalan terjawab !!!

Tetapi, kadang-kadang ada masa tambahan selama 2 minit…itu adalah “bola referee”! dan kalau masa tambahan tu 6 minit ini bermaksud 2 orang penjaga garisan pon di kira jugak...hehe

TAOTAUAJER : Adoyai pening kepala di buatnyer.. kira telur pulak..hahaa, tapikan tao sendiri tak jumpa fakta sebenar akan masa 45minit bagi perlawanan bola sepak ini. Korang ade yang tahu fakta sebenar? jom kongsikan bersama tao. - Koleksi TAUTAK?

-
TAOTAUAJER - CHINA dikejutkan dengan serangan virus influenza A, H7N9 dan masih lagi berlarutan sehingga kini dimana paling terkini adalah 4pm hari isnin baru baru ini dilaporkan. Dengan itu  kes yang di laporkan sudah meningkat kepada 104 kes dan juga 21 kematian di catatkan sejak Mac lalu.

"Susulan daripada insiden itu, pegawai tentera tempatan dengan lantang, menuduh Amerika Syarikat (AS) menjadi dalang melancarkan perang biologi ke atas negara itu.


Menerusi kenyataan dipaparkan laman blog mikro, Sina Weibo dan turut mendapat perhatian media di Asia baru-baru ini, Kolonel Dai Xu mendakwa AS telah menyebarkan virus berbahaya tersebut.

Bagaimanapun, jurucakap Jabatan Negara AS, Jason Rebholz menafikan tuduhan itu yang kononnya dianggap sebagai tidak berasas.

Ogos lalu, akhbar Global Times menyiarkan kenyataan beliau menggesa China melancarkan peperangan dengan AS atas tindakan mereka menyokong Jepun bagi menuntut Pulau Senkaku yang menjadi pusat pertikaian wilayah maritim antara kedua-dua negara tersebut.

Dalam kenyataan terbarunya, Xu turut mendakwa Pentagon kini sedang cuba menjalinkan hubungan ketenteraan lebih rapat dengan China.

Selain itu, beliau menyatakan virus H7N9 itu dicipta sebagai senjata biologi sama seperti Sindrom Pernafasan Akut Teruk (Sars) yang dibangunkan oleh AS dan menyerang negara tersebut pada 2003.

“Pada masa itu, AS sedang melakukan pencerobohan di Iraq dan mereka khuatir kami akan menggunakan peluang tersebut untuk mengambil tindakan.

Bertitik-tolak daripada itu, AS bertindak menggunakan senjata biologi untuk menentang China,” katanya.

Beliau turut mendakwa AS mahu menggunakan taktik sama ketika ini dan China sepatutnya berwaspada dan cuba menangani masalah tersebut dengan tenang.

“AS juga telah menggunakan krisis bersama Korea Utara untuk merenggangkan hubungan Beijing dengan sekutunya menerusi tawaran ‘kerjasama’ mereka.

Selain itu, Xu juga mendedahkan teori plot negara Barat untuk mengancam pihak lain dengan cara mendedahkan maklumat yang diperoleh bertujuan untuk menjejaskan reputasi sesebuah negara.

Kenyataan lantang Xu tersebut mendapat maklum balas negatif banyak pihak dan sehari selepas itu beliau sekali lagi mengemas kini status dengan mendakwa sekumpulan individu di China telah disuntik dengan ‘toksin mental’ oleh AS berikutan pendirian mereka yang terus menyokong kuasa besar terbabit.

Sementara itu, penganalisis memaklumkan lebih 945,600 pengguna blog mikro memperkatakan mengenai isu penularan H7N9 tersebut antara 8 dan 9 April lalu.

Sejak ia mula tersebar secara meluas di media, antara 1.3 dan tiga juta pengguna Sina Weibo dan QQ Weibo mengemas kini status mereka, selain memberi maklumat terkini berhubung kes tersebut.

Puluhan ribu pengguna turut menyatakan keraguan mereka terhadap pegawai perbandaran Shanghai yang menafikan kejadian itu ada kaitan dengan insiden khinzir ditemui mati terapung di Sungai Huangpu, bulan lalu.

Susulan daripada itu, ada spekulasi yang mendakwa kematian misteri lebih 16,000 khinzir di sungai yang menjadi sumber bekalan air penduduk di Shanghai tersebut mencetuskan penyebaran virus pembawa maut terbabit.

Menurut khabar angin, seorang daripada mangsa yang dijangkiti H7N9 itu adalah penyembelih khinzir.

Selesema burung itu dikatakan sama seperti wabak sebelum tetapi dengan perbezaan ketara; virus terbaru menyebabkan sukar mengenal pasti haiwan ternakan yang dijangkiti kerana ia tidak membunuh haiwan tersebut.

Difahamkan, China mengesahkan kes pertama jangkitan H7N9 kepada WHO pada 31 Mac lalu dan pihak berkuasa dipercayai mengambil masa 20 hari untuk membuat pengumuman itu

Menjelang 5 April, sebanyak 14 kes dilaporkan dan enam daripadanya membawa maut.

Pada masa ini, virus H7N9 tersebut telah tersebar ke banyak kawasan termasuk di Shanghai, Jiangsu, Zhejiang dan Anhui.

Walaupun, Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) memaklumkan ia tidak boleh disebarkan oleh manusia, namun banyak pihak khuatir jika virus itu mengalami mutasi yang akan menyebabkan ia menjadi lebih berbahaya.

Pihak berkuasa China juga cuba untuk meredakan kebimbangan penduduk dengan meyakinkan kepada mereka bahawa tiada bukti menunjukkan manusia boleh menjadi penyebar virus tersebut melainkan jika mereka terdedah dengan haiwan ternakan atau burung yang dijangkiti H7N9.

Difahamkan, sampel virus itu telah dihantar ke makmal di beberapa negara termasuk Netherlands dan Britain bertujuan untuk penyelidikan bagi menghasilkan vaksin yang sesuai.

SUMBER : SinarHarian, Bernama

TAOTAUAJER : Apakah ia satu konspirasi ataupun taktik serang atau boleh di sebutkan perperangan biologi secara senyap? Walau apa pun ia sangat merbahaya sehinggakan boleh meragut nyawa. 
- - - -
TAOTAUAJER - Demi menyampaikan berita kepada orang ramai, salah seorang reporter berita di China dengan rela meninggalkan upacara perkahwinannya sendiri demi melaporkan gempa dahsyat yang menimpa kota Ya’an, China pada sabtu 20 April lalu.


Saksikan video rakaman hasil liputan gempa bumi dengan gaun perkahwinanya di bawah ini.

Sewaktu itu, Chen Ying muncul dengan mengenakan gaun pernikahan, lengkap dengan tudung putih dan gelang bunga yang cantik di tangannya. Meskipun begitu, Chen Ying masih boleh melaporkan gempa bumi yang membunuh setidaknya 207 orang dan mengakibatkan kecederaan ribuan orang, di tempat kejadian.

Chen sedang dalam perjalanan menuju pernikahan ketika dia mendengar gempa bumi dahsyat menimpa Ya’an. Lalu ia memanggil juru kamera dan mulai melaporkan insiden tersebut, sementara ia masih mengenakan gaun pengantinnya.


“Saya berdiri di Holiday Plaza. 15 minit yang lalu, sebuah gempa kuat melanda. Tapi belum ada yang terbunuh di daerah ini di mana aku berdiri,” katanya dalam lembaran berita.

Gambar Chen Ying yang tengah mewawancara penduduk tentang gempa berkekuatan 6,6 skala ritcher itu sendiri mulai menyebar di laman-laman web blogging Sina Weibo. Ramai orang yang memuji kegigihannya dalam melaksanakan profesionnya dengan penuh pengabdian.

Setelah 10 minit menginformasikan berita tentang gempa bumi yang berlaku, Chen kembali untuk melangsungkanperkahwinannya dan setelah upacara selesai ia pun kembali bekerja.



SUMBER : digitalspy.co.uk
TAOTAUAJER : Perghhh, memang betul-betul wartawan abadi. Sewaktu majlis perkahwinannya sendiri sempat lari sekejap membuat liputan gempa bumi yang sedang berlaku. - Koleksi China Hebat

- - -
TAOTAUAJER - Asalamualaikum, disini tao ingin kongsikan satu cerita kisah isteri solehah dimana jenazah seorang ibu yang masih segar meskipun sudah 30 tahun meninggal dan di tanamkan di dalam kubur. Ceritanya bermula apabila Seorang anak telah bermimpi didatangi ibunya.


Pada ketika itu, ibunya telah meninggal dunia lebih dari 30 tahun. Dalam mimpi tersebut ibunya telah meminta anaknya supaya memindahkan kuburnya bersebelahan dengan kubur suaminya. Mungkin bagi sesetengah kita menganggap ia sekadar satu mainan tidur. Tetapi anaknya dengan bantuan orang ramai telah menggali kubur tersebut dan mendapati jenazah ibunya masih lagi kelihatan segar. Subhanallah, biarpun ia sudah mencecah 30 tahun.

Sugiyem telah meninggal dunia sejak 30 tahun yang lampau. Anaknya sering bermimpi agar kuburnya digali dan dipindahkan berdekatan kubur suaminya. Wanita yang berasal dari Desa Kecamatan Jangkar meninggal dunia pada tahun 1981.

Apa yang pelik mayatnya masih utuh cuma agak kering bahkan kain kafan yang memballut jasadnya masih lengkap. Ini menimbulkan kegemparan pada penduduk setempat. Ia meninggal pada usia yang masih muda iaitu 34 tahun kerana sakit.

Anak sulungnya Subri sering bermimpi ibunya mohon agar makamnya dipindahkan berdekatan makam suaminya. Penduduk setempat yang mengenali Suginem semasa masih hidup menyatakan wanita ini amat setia pada suaminya selain seorang yang sangat pemurah dan penyabar.

Banyak hari ini isteri-isteri kurang sabar dengan karenah suami. Kadangkala mereka mengabaikan makan minum suami dengan alasan mereka wanita berkerjaya. Ingatlah apa kerjayapun… namun tak akan terlepas dari tanggungjawab menguruskan rumahtangga kerana ia adalah tanggungjawab WAJIB seorang isteri. Isteri tidak dipersoalkan tentang nafkah di akhirat meskipun mereka bergaji besar melebehi sisuami. 

SUMBER : MYBERITA

TAOTAUAJER : Seperti mana yang kita tahu Syurga isteri berada di bawah telapak kaki suami oleh itu suami yang tidak mendapat layanan isteri dan merasa tersentuh hati di atas perlakuan isteri memungkinkan isteri tidak akan mencium bau syurga. Jadikan kisah di atas sebagai iktibar. - Koleksi Artikel Islamiah


- -
TAOTUAJER - Debaran pilihanraya semakin di rasai jalan-jalan di penuhi dengan bendera-bendera parti yang boleh membuatkan orang kemalangan. Tarikh hari pengundian Pilihan raya umum ke-13 bakal adalah pada 5 Mei 2013, dengan itu tao nak kongsikan lagu mari mengundi yang pertama...yer yang pertama sekali iaitu pada tahun 1955. Tao tau pasti korang ade yang tak pernah melihat video ini.


Fakta Pilihanraya Pertama Tanah Melayu

Kalau korang nak tau pilihanraya umum pertama di negara kita berlangsung pada 27 Julai 1955.

Parti seperti PAS, Parti Negara di bawah Dato’ Onn, Parti Buruh, Parti Progresif Perak, Parti Perikatan bertanding dalam pilihanraya tersebut.

Dalam pilihanraya itu, Parti Perikatan menangi 51 dari 52 kerusi. 1 kerusi dimenangi PAS. Dengan kemenangan ini, kabinet telah dibentuk. Dimana Tunku Abdul Rahman menjadi Ketua Menteri yang pertama.

Sebelum pilihanraya itu diadakan, pelbagai kempen telah dijalankan oleh kesemua parti yang bertanding. Namun antara yang paling menarik ialah kempen untuk meminta penduduk mengundi ketika itu yang dibuat oleh Allahyarham Datuk Zainal Alam.

Walaupun medium TV tidak begitu meluas ketika itu, ternyata apa yang dibuat oleh Zainal tetap menarik untuk ditonton.

Jom saksikan video di bawah ini... agak kelakar pulak, lagu macam simple jer tapi siap ade joget sket..hehe


TAOTAUAJER : Kalau korang nak tau Lagu Kempen Mengundi yang pertama di tanah melayu ini dinyanyikan oleh Zainal Alam. Ianya amat klasik atuk nenek atau ibu bapa kita pasti masih ingat akan lagu ini. Amacam korang layan ?? hehee... - Koleksi Sejarah

-
TAOTAUAJER - Sungguh unik, membersihkan mata menggunakan eyemo (ubat mata) mungkin terlalu mainstream dah biasa di lakukan oleh orang ramai. Lain ceritanya di cina apabila membersikhan mata dengan cara yang ekstrem dan ngeri apabila membersihkan mata dengan mencukur bola mata.


Dalam tempoh 7 tahun,Liu Deyang berusia 53 tahun itu telah menjalankan kariernya sebagai pencukur bola mata profesional. Ia membuka seperti pusat rawatan di sebuah taman kecil di kota Chengdu, China.

Prosedur ini memang terlihat berbahaya dan berisiko boleh menyebabkan komplikasi, mulai dari melukai mata hingga terjadi jangkitan merbahaya akibat pisau yang diguna pakai untuk ramai pesakit sekaligus. Tetapi di China, amalan ini sudah menjadi satu tradisi kuno. Cuma tak ramai jer yang masih mengamalkan amalam sebegini.




Liu juga memberikan perkhidmatan mencukur rambut kepala dan bulu muka. Kata pelanggan yang telah mencuba, dia membilas pisaunya dengan cepat lalu menggunakannya untuk membersihkan mata pelanggan. 

SUMBER :  huffingtonpost.com


TAOTAUAJER : Sungguh unik cara pembersihan mata nie, kalau guna kapas tu macam boleh di terima lagi la. Nie pulak boleh membersihkan mata menggunakan objek tajam, pisau cukur pulak tu. Korang taukan macamana tajamnyer pisau cukur tu silap-silap boleh buta. Korang kalau di beripeluang ade berani mencuba cara rawatan pembersihan mata macam nie? - Koleksi Pelik 


- -