Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

TAOTAUAJER - Kota Bandung di gemparkan dengan cahaya aneh berbentuk Objek seperti mata bercahaya merah muda berjaya di rakamkan. Fenomena ini menjadi kepelikan rakyat bandung dan tidak dapat di kenalpasti akan berlakunya fenomena ini. Sebelum nie pernah berlaku satu fenomena aneh di mana suara aneh di rakamkan dari langit.


Cahaya aneh berbentuk mata di langit Kota Bandung terakam kamera telefon bimbit warga Cibaduyut, Zahra, pada Rabu 27 Jun 2012. Cahaya itu membuat banyak orang kepelikan.

ikuti kisah misteri di bawah INI
- - - -
TAOTAUAJER - Wow.. biar betul dalam masa 90 hari jer satu pencakar langit bakal mengatasi ketinggian banggunan tertinggi didunia buat masa ini iaitu Burj Khalifa. Dimana dalam masa 90 hari Sky City One Bakal Menjadi Bangunan Tertinggi Di Dunia.


Kalau korang nak tau, Burj Khalifa yang berketinggian 828 meter mengambil masa lebih daripada lima tahun untuk dibina , sebagai bangunan tertinggi di dunia (buat masa ini). Tetapi arkitek dan jurutera Cina menjangkakan mereka memerlukan hanya 90 hari untuk meninggalkan Emiratis.

Dalam 31 ​​tahun pertama abad ke-20, tujuh bangunan menjadi bangunan tertinggi didunia. Memasuki satu era baru iaitu pada tahun 1998, dengan siapnya Menara Berkembar Petronas di Kuala Lumpur.

- - - -
TAOTAUAJER - Masih ingat pada bulan lepas tao ade ceritakan di mana McDonald's terbesar dibuka sempena Olimpik London 2012 yang tak lama lagi akan bermula pada bulan depan.


Restoran dua tingkat yang luas ini akan memberi servis kepada 1,200 pelanggan perjam dan menjual 3Juta £ makanan segera untuk memenuhi kehendak makanan semasa Olimpik 2012 berlangsung.

Jom kita lihat lagi gambar McDonald's terbesar didunia di bawah ini...
- - -
TAOTAUAJER - Korang masih ingat akan kejadian ayam yang telah disembelih tapi masih hidup di perak bulan lepas tao paparkan? Dalam artikel tersebut dimana kejadian ayam hidup walaupun kepala sudah putus pernah berlaku pada 60 tahun yang lepas? lebih tepat pada 2012 ini peristiwa seperti itu berlaku pada 67 tahun yang lepas. Dimana seekor ayam yang juga di sembelih tapi hidup bukan 2 minggu tetapi 2 tahun.


Kejadian ini berlaku pada 10 September 1945, dimana seekor ayam yang dipelihara oleh Clara Olsen dan suaminya yang dinamakan MIKE, Llyod Olsen mampu bertahan hidup sehingga 2 tahun lamanya setelah kehilangan kepalanya akibat satu insiden yang terjadi di rumah keluarga Olsen.

ikuti lagi akan kisah ayam tak berkepala dan penjelasan bagaimana ayam tanpa kepala ini mampu hidup selama 2 tahun.....
- - - - -
TAOTAUAJER - Don McManus memutuskan untuk menukar namanya kepada yang baru, dimana dipercayai akan menjadi yang terpanjang di dunia. Menurut BBC, warga British yang berusia 41 tahun ini mengambil nama daripada 161 perkataan, dengan harapan untuk menarik perhatian media kepada organisasi kemanusiaan bagi membantu kanak-kanak - "Red Dreams". Beliau mengasaskan organisasi ini selepas kematian anak lelakinya.



Panjang 161 patah perkataan macam mana la agak nyer nama dye tu kan... korang tengok bawah nie nama terpanjang di dunia ini.....

- - - - -
TAOTAUAJER - Pada pd (BHGN 1) tao dah kongsikan kisah berkenaan apakah itu Isra' dan apakah itu mi'raj.. juga peristiwa yg terjadi pd Baginda Rasulullah SAW sebelum Isra' dan Mi'raj berlaku..


Pada bahagian dua nie pulak tao sambung kisah perjalanan Rasulullah S.A.W semasa Israk dari Masjidil-Haram ke Amsjidil-Aqsa pulak

- -
TAOTAUAJER - Sadis apabila kandungan yang sudah 7 bulan terpaksa di gugurkan kerana polisi di China dimana setiap pasangan tidak boleh mempunyai lebih daripada seorang anak.

Sadis bayi yang di kandung menjadi sia-sia kerana di paksa untuk di gugurkan di sebabkan polisi China

Seorang wanita di Ankang, wilayah Shaanxi, menyalahi undang-undang dan diambil dalam jagaan oleh pegawai-pegawai kerajaan untuk menggugurkan janin yang berusia 7 bulan ke atas beliau.
- - - - - -
TAOTAUAJER - Sempena menyambut peristiwa Isra' dan Mi'raj yang berlaku pada 27 Rejab tao ingin kongsikan kepada korang tentang Apa itu Israk dan Mikraj. Sebab kepada peristiwa ISRAK MIKRAJ, sebelumnya kejadian ISRAK MIKRAJ dan juga perjalanan sewaktu ISRAK dan MIKRAJ.


ISRAK MIKRAJ

Peristiwa Isra & Mi'raj Nabi Muhammad s.a.w. terjadi pada 27 Rejab tahun ke-12 dari masa kenabian Rasulullah SAW, merupakan peristiwa penting yg selalu diingati setiap thn oleh seluruh umat Islam. Tarikh ini bersamaan 662M iaitu ketika Rasulullah S.A.W berumur 52 thn, setahun sebelum Hijrah dari Mekah ke Madinah.


- -
TAOTAUAJER - Sempena ISRAK MIKRAJ yang berlaku pada berlaku pada 27 Rejab ini, tao ingin kongsikan pada korang akan kisah-kisah peristiwa yang berlaku pada ISRAK MIKRAJ . Disini tao akan paparkan kisah bumi dan lagit sebelum berlakunya peristiwa ISRAK MIKRAJ ini


Kisahnya menceritakan tentang Bumi yang bangga akan diri nya dan membandingkan dengan langit,sehingga berlakunya la peristiwa  ISRAK MIKRAJ .

 ikuti kisahnya di bawah ini....
- -
TAOTAUAJER - Harimau Mati meninggal kan belang, ini lah manusia mati meninggalkan nama.. dimana seorang lelaki mencipta rekod Membunuh diri di tempat paling tinggi iaitu di Menara Burj Dubai.


DUBAI - Seorang lelaki Asia telah membunuh diri dengan terjun dari menara tertinggi dunia, Burh Khalifa, di Dubai, UAE.

- - - - - - -
TAOTAUAJER - Punca jerebu yang melanda ibukota mulai awal hari ini adalah berpunca dari kebakaran tanah gambut dalam skala yang besar di kawasan Rokan Hilir , Sumatera Timur, yang berseberangan dengan pantai Selangor dan Negeri Sembilan.


Imej satelit NOAA ini membuktikan bahawa terdapat titik kebakaran yang sangat banyak di kawasan tersebut yang mana tiupan angin Barat pada ketika ini membantu menjadikan Kuala Lumpur diselimuti jerebu tebal.
- - - -
TAOTAUAJER - Seekor cicak menghisap rokok , dimana seorang pemandu pelancong taiwan memaksa cicak tersebut menghisap rokok di hadapan pelancong China.


Pemandu pelancong tersebut memasukkan rokok kedalam mulut cicak tersebut.

Sehubungan itu, beliau telah di kenakan tidakan di atas tindakannya memaksa seekor cicak jenis Japalura swinhonis menghisap rokok. Kejadian ini berlaku pada 27 Mei yang lepas di Taitung, China.

- - - -
TAOTAUAJER - Pada sehari yang lepas formasi awan di Sabah menjadi tarikan perhatian orang ramai dengan formasi-formasi yang jarang-jarang di lihat. Dengan melihat gambar-gambar di bawah ini pastinya kita akan beranggapan formasi awan berkenaan sebagai sesuatu yang amat unik. Pada Jan 2012 lepas juga telah berlaku fenomena yang unik dimana Awan Tsunami yang mengerunkan disaksikan di Malaysia.

Dalam bulatan formasi awan tersebut seperti kepala seekor naga di udara

Apa yang dapat kita lihat di sini memang benar, ia sesuatu yang lain dari yang lain... kalau kita perhatikan betul-betul formasi awan tersebut seperti membentuk seekor naga berkeliaran di ruang udara.

Gambar ini banyak tersebar di Facebook dan dilaporkan diambil di Kota Kinabalu, Sabah. Saksikan lagi gambar-gambar di bawah ini.....
- - - - - - -
TAOTAUAJER - Berapa hari lepas hebohnya akan penyebaran gambar dimana kenderaan remuk apabila melanggar sebuah basikal, di ada yang mengatakan ia adalah kenderaan nasional kita iaitu proton yang begitu lembik. Ada yang mengatakan ia kenderaan Proton BLM dan ade pulak yang agak bangang mengatakan ia sebuah kenderaan Proton Waja. Disini tao akan menjelaskan kenderaan apa sebenarnya yang remuk melanggar basikal ini...

Kereta nie remuk langgar basikal... rim basikal jer yang gelong

Ikuti penjelasan dari tao di bawah ini... kenderaan apa yang jadi macam ini...
- - - -
TAOTAUAJER - Dalam dunia nie bukan kita sahaja makhluk yang hidup didunia ini.. terdapat pelbagai makhluk yang halus kita tak dapat lihat. Satu kejadian yang menyeramkan di IPOH, dimana Gambar yang dirakam telah bertukar dengan wajah yang mengerikan, dimana gambar wajah yang dirakam telah berubah kepada suatu entiti yang tidak dikenali.

Gambar wajah yang ditangkap berubah mepada mimik muka yang mengerikan

IPOH – Seorang pemandu lori tidak sangka gambar yang dirakam untuk kenangan menjadi sebaliknya apabila muncul lembaga berambut panjang menggantikan wajah adiknya.

Ikuti lagi kisah, gambar-gambar dan penjelasan tentang kejadian ini di bawah...

- - -
TAOTAUAJER - Orang-orang tua biasanya akan mengatakan remaja zaman kini melalui alam percintaan yang boleh membawa mereka kepada peringkat yang lupakan diri seperti sanggup melakukan apa sahaja buat pasangan mereka.


Malah, tindakan atau perlakuan ‘angau’ dalam satu-satu hubungan cinta itu juga digelarkan sebagai ‘cinta buta’.

ikuti lagi kisah percintaan mereka di bawah ini....
- -
TAOTAUAJER - Satu video yang di rakamkan di mana seekor ular yang telah putus kepala dan badannya masih lagi boleh mendatangkan maut pada seseorang, dimana ular yang hanya tinggal kepala tersbut masih mampu untuk memberikan patukan berbisa.


Saksikan video di bawah ini.....

- - - -
TAOTAUAJER - Wow! keranda bersadur emas mahal giller tu.. Keranda emas yang di pamerkan di Hong Kong yang bernilai $ 35,000. Nie nak habiskan harta bawak mati nie...


Saksikan lagi gambar-gambar di bawah dan juga antara manusia-manusia yang mati dan di semadikan dengan keranda emas seperti ini....
- - -
TAOTAUAJER - Hebohnya haritu kontroversi pasal kes pembelian nombor plate WW1  bernilai setengah juta yang  berjaya dimiliki oleh Sultan Johor, kini nombor plate tersebut telah di gunakan dan gambarnya telah beredar di laman sosial Facebook dan juga Twitter.


Kalau korang nak tau, nombor plate yang mahal tersebut di gunakan pada kenderaan Nasional malaysia iaitu Proton, Proton satria neo.


Dimana no plate pendaftaran WWW1 tersebut telah digunapakai pada kenderaan biasa-biasa jer bukan lah salah satu dari kenderaan mewah milik Sultan, yang seperti mana kita tahu Sultan mempunyai pelbagai koleksi kenderaan-kenderaan mewah yang selalu di bawa di mana beliau pergi. 

Saksikan gambar kenderaan Sultan Johor di bawah ini....

- -
TAOTAUAJER -Beribu-ribu pesakit asma dari seluruh negeri Andhra Pradesh dan beberapa negeri lain di India beratur untuk mendapatkan rawatan ikan hidup, lapor laman berita ZeeNews.Mereka percaya rawatan kontroversi itu melibatkan pesakit menelan sejenis ikan sardin hidup itu dapat menyembuhkan penyakit tersebut.


Rawatan ikan itu dikendalikan oleh Keluarga Goud Bathini di 32 kaunter di Dataran Pameran di sini.Mereka mula mengagihkan ikan sardin hidup itu selepas satu upacara pada waktu tengah hari kelmarin dan berterusan sehingga tengah hari semalam.Ubat tersebut merangkumi pes herba berwarna kuning yang ditelan bersama seekor ikan hidup.


Keluarga Goud memberitahu, ubat itu hanya berkesan jika ditelan bersama ikan hidup untuk menyembuhkan asma jika dilakukan selama tiga tahun.Walaupun dianggap kontroversi, rawatan tersebut menarik kehadiran beribu-ribu sakit."Saya datang ke sini untuk kali kedua. Penyakit asma saya berkurangan selepas mengambil ubat tersebut. Saya berharap saya akan sembuh," kata seorang pesakit dari bandar Kurnool, Ramakrishna Reddy.





Menurut beberapa pegawai Jabatan Perikanan, mereka membekalkan sejumlah 50,000 ekor ikan untuk acara rawatan tahunan itu.Keluarga Goud mendakwa formula rahsia untuk ubat herba itu diberikan kepada moyang mereka oleh seorang keramat selepas moyang mereka bersumpah untuk mengagihkannya secara percuma.

SUMBER : Kosmo

- -
TAOTAUAJER - Seorang pemandu bas di China telah dianggap sebagai seorang wira kerana menyelamatkan nyawa 24 penumpang selepas cedera parah apabila sekeping serpihan logam seberat 3.5 kilogram melayang terbang di hadapan bas tersebut lalu menusuk ke dada melalui cermin depan. 


GAMBARAN klip video CCTV yang menunjukkan detik Wu BIn sewaktu tertusuk serpihan logam yang menembusi cermin depan bas.

Walaupun dalam kesakitan yang jelas, Wu Bin yang berusia 48 tahun mengambil langkah keselamatan memberhentikan bas di bahu jalan, dan menghidupkan lampu hazard dan mampu untuk memberitahu penumpang supaya tidak turun ke lebuh raya pada 29 Mei.


Rakaman kamera keselamatan dramatik disiarkan pada hari Ahad di televisyen negeri menunjukkan sebahagian maut Wu dimana dihentam dengan besi melayang mengenai lengan dan abdomen.

Saksikan video rakaman di bawah ini....
- - - -
TAOTAUAJER - Mengemparkan apabila objek yang tidak dikenali iaitu UFO berlegar-legar di ruang angkasa dilihat dari seluruh Timur Tengah dan sebahagian Rusia.


Pada Jun 6, 2012 - Bentuk lingkaran pelik dirakamkan di ruang udara dari seluruh Timur Tengah dan bahagian Rusia. Kejadian ini juga telah dirakamkan pada tahun 2009 di Norway, Russia, Australia, dan China, tetapi hari ini ia dilihat semula.

Ikuti penjelasan di bawah ini dan saksikan video di bawah ini.....
- - - -
TAOTAUAJER - Sepertimana yang kita tau, tahun ini adalah tahun bagi UEFA European Football Championship edisi yang ke-14, Euro 2012 dimana berlangsung di Poland dan Ukraine. Perlawanan pembukaan antara Poland menentang Greece akan berlangsung pada hari ini iaitu 8/6/2012. Pada euro yang lepas kita ada haiwan peramal iaitu Paul si sotong tapi ia sudah mati, kali nie SINGA LAUT pula menjadi perhatian sebagai ahli nujum EURO di Thailand.


SINGA laut yang bernama Tik menghantar sebiji bola yang mempunyai lukisan bendera Greece kepada seorang pelatih haiwan di Zoo Dusit, Bangkok semalam.
- -
TAOTAUAJER - Pekerjaan yang dilakukan seorang nelayan di China ini tao rasa paling aneh di dunia. Wei Xinpeng, nama lelaki tersebut dimana beliau, biasanya memburu mayat di Sungai Kuning. Wei, kerap kali memulai harinya dengan bertengong sambil merokok di tepi sungai. 


Matanya mengamati air Sungai Kuning yang keruh. Dia yakin, sungai itu pasti selalu menyimpan mayat manusia, entah mati kemalangan, dibunuh, ataupun bunuh diri.

Ikuti lagi kisah seorang pemburu mayat di sungai ini lagi di bawah...
- - - - -
TAOTAUAJER - Empat krew brazil membuat pengambaran dokumentari berhampiran dengan pantai Antartika apabila satu kapal layar deorang Mar Sem Fim (Endless Sea) terperangkap di dalam lapisan air. Tekanan yang dikenakan terhadap kapal yangberada di bawah lapisan air tersebut menyebabkan kerosakan, tetapi orang yang berada di dalam kapal tersebut sebelum itu telah di selamatkan oleh Tentera Laut Chile tanpa sebarang kecederaan.


Saksikan lagi gambar-gambar di bawah ini....
- - - -
TAOTAUAJER - Kehangatan filem SuperHero The Avanger yang box office telah berlalu kini The Iron man pulak di beri perhatian dimana Filem Iron man 3 yang dalam pembikinan telah terbongkar gambar-gambarnya di internet. Dimana terdapat gambar Tony Stark berdiri hihadapan dengan pelbagai suit iron man yang terbaru.


Lihat lah ade berapa suit iron man tu... ok saksikan lagi gambar-gambar di bawah ini lagi...

- - -
TAOTAUAJER - Oh! giller dahsyat kereta nie sampai jadi penyek macam nie... sebelum nie jugak tao ade tunjukkan kat korang dimana kereta BMW mewah menjadi leper apabila di hempap slab tapi kejadian kali ini lagi dahsyat penyek terus agak-agaknyer di hempap ape nie yer???


Nak tau ape yang menyebabkan kereta nie jadi macam nie?  saksikan lagi gambar-gambar di bawah ini..

- - - -
TAOTAUAJER - Satu kejadian fenomena alam semesta yang jarang-jarang berlaku dikatakan akan berlaku esok dimana plenet zuhrah akan melintas di matahari pada rabu 6 Jun.


Rakyat Malaysia dapat menyaksikan fenomena falak iaitu transit planet Zuhrah melintasi matahari pada Rabu (6 Jun 2012) dan 2 hari sebelumnyer iaitu gerhana bulan separa pada Isnin (4 Jun 2012) tao tak sempat sediakan artikel tersebut.

Saksikan Simulasi bagaimana planet Zuhrah melintas di hadapan Matahari pada esok pagi di bawah ini...
- - -
TAOTAUAJER - Askar rejim, Muhammad El-Mahmud yang merakamkan aksi kereta kebal menggilis mayat seorang penduduk hingga hancur dilaporkan telah berjaya dibunuh oleh pasukan Tentera Syria Bebas di Jabal Zawiyah beberapa hari selepas dia melakukan aksi kejam tersebut.


Sementara dalam hari yang sama, 29 rakyat awam dan 3 orang askar yang berpaling tadah dilaporkan terkorban akibat keganasan tentera rejim. 
- -
TAOTAUAJER - Sebuah pantai pasti nyer memiliki hamparan laut yang luas. Biasanya, orang datang ke pantai untuk bermain air dan menikmati ombak. Tapi ada pantai berbeza dari lain-lain pantai di dunia ini dimana terdapat satu pantai yang berada di salah satu bandar kecil di Spanyol.


Pantai ini bernama Playa de Gulpiyuri atau sering juga disebut Pantai Gulpiyuri. Pantai ini terletak di sebuah pantai kecil dekat dengan pinggir pantai sebelah utara Spanyol, dekat dengan Llames.

Jom kita lihat lagi gambar-gambar  Pantai Gulpiyuri di bawah ini...

Sebenarnya pantai ini hanya berjarak 100 meter dari laut, tapi dihalang oleh bukit dengan gua-gua di bawahnya sehingga air dari Bay of Biscay atau pantai Biscay masih dapat masuk ke Pantai Gulpiyuri ini.


 Di antara kawasan pantai dan laut dipisahkan oleh sebuah gua. Keluasan pantai tersebut hanyalah kira-kira 40 meter dan anda kan merasai ombak seperti biasa dari air yang mengalir masuk melalui gua tersebut.





SUMBER : Amusingplanet

TAOTAUAJER : Situasi di pantai tu kalau kita lihat memang unik dimana biasanya bila kita kepantai pastinyer permandangan lautan luas terbentang tapi ini kita dapat lihat batu-batuan dan yang bestnyer air tersebut kekal jernih. Betapa hebatnya kuasa ciptaan tuhan yang terlintas di fikiran kita ada tempat sebegini. - Koleksi Panorama Dunia


- - - - -
TAOTAUAJER - Kreatif sungguh hasil tangan dari negara china nie, kebiasaannya gula-gula kapas berwarna pink dan bentuk nyer tak ada la menarik sangat pon. Tapi lain ceritanya di china, dimana warna gula-gula kapas tersebut di pelbagaikan dan penghasilannya juga cukup menarik. Nie dikatakan China LEVEL! rasanyer kat malaysia tao tak de jumpe lagi nie...

Bukan main tersenyum gula-gula kapas dye mencanak tinggi.

Jom saksikan lagi gambar-gambar di bawah ini betapa kreatif dan hebatnya mereka menghasilkan gula-gula kapas...
- - -
TAOTAUAJER - Flowering canola, Satu permandangan mata yang menakjubkan yang bukan sahaja mengagumi ia, tetapi untuk menangkap gambar yang menakjubkan ini dalam keindahannya.


Kalau korang nak tau itulah sebabnya pada pertengahan Mac di bandar Huangshan, yang terletak di timur China, dimana setiap tahun menarik beribu-ribu jurugambar dari seluruh dunia, serta pencinta keindahan alam datang sini.

Saksikan lagi gambar-gambar indah di bawah ini...
- - -
TAOTAUAJER - Internet dibanjiri dengan cerita ZOMBIE yang menjijikkan dimana tentang seorang lelaki yang tidak berbaju yang mengunyah muka mangsa seperti zombie. Pihak berkuasa mengatakan beliau mungkin berada di bawah pengaruh "bath salt", yang merupakan sejenis dadah yang disebut sebagai LSD (Legal Street Drug) baru.


Ini serangan yang dahsyat berlaku habis muka mangsa tersebut di ratah. Adegan tersebut diakhiri dengan beberapa kali das tembakan di kepala dan badan bagi menghentikan perbuatan penyerang tersebut.

Rakaman ini adalah sukar untuk melihat kerana tidak ada jambatan yang menyekat, tetapi anda tidak akan mahu melihat keadaan yang sebenar selepas melihat gambar-gambar di bawah.

Gambar bawah nie agak 18SG yer...
- - - -
TAOTAUAJER - Seperti yang kita tau saat-saat paling meriah dan mengembirakan buat scorer atau penjaring gol adalah sewaktu mereka berjaya menghasilkan gol. Tapi korang tau tak dimana situasi tersebut boleh menjadi meriah jika kita tambahkan sedikit special effect pada rakaman saat-saat meriah tersebut.


Saksikan video di bawah ini...

- - -
TAOTAUAJER - Pelik apabila seekor burung dengan terdapatnya 2 dua kepala dan lagi menggemparkan apabila anak burung tersebut mempunyai 3 paruh yang di jumpai di satu kawasan kediaman yang terletak di Northamton. Burung pelik dan unik tersebut di jumpai oleh seorang wanita bernama April Britt.

 Britt menyedari kehadiran burung ini apabila ianya sedang berkicau pada dahan pokok di belakang rumahnya dan beliau sempat mengambil beberapa gambar. 

Saksikan lagi gambar di bawah ini...
- - -